[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၁၀)
--ေသာမနသ သဂတံ = ၀မ္းေျမာက္ေသာစိတ္ျဖင့္ (တနည္း) စိတ္ပါ--
ေသာမနသ ပါဠိကို ျမန္မာလို ၀မ္းသာျခင္းလို႔ တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ရသည္။
သဟဂတ ဟူသည္ အတူျဖစ္ျခင္း ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ထိုႏွစ္ပိုဒ္ကို ေပါင္းလိုက္ပါက ေသာမနသ သဟဂတံ = ၀မ္းေျမာက္မႈႏွင့္တကြဟု အဓိပၸါယ္ျပန္ရသည္။
ထိုအဓိပၸါယ္သည္ စိတ္ပါဟူေသာ စကားႏွင့္ ထပ္တူပင္။
စိတ္ပါဆိုသည္မွာလည္း ၀မ္းသာ၊ ၾကည္ႏူး၊ ေက်နပ္၊ သေဘာက် ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ထိုေၾကာင့္ ေလာဘမူ ပထမ စိတ္ကို စိတ္ပါ၊ ဒိ႒ိယွဥ္၊ သူမ်ားမခုိင္း ဟု အလြယ္တကူ မွတ္ထားဖို႔ လိုအပ္သည္။
ေသာမနသ ပါဠိကို ျမန္မာလို ၀မ္းသာျခင္းလို႔ တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ရသည္။
သဟဂတ ဟူသည္ အတူျဖစ္ျခင္း ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ထိုႏွစ္ပိုဒ္ကို ေပါင္းလိုက္ပါက ေသာမနသ သဟဂတံ = ၀မ္းေျမာက္မႈႏွင့္တကြဟု အဓိပၸါယ္ျပန္ရသည္။
ထိုအဓိပၸါယ္သည္ စိတ္ပါဟူေသာ စကားႏွင့္ ထပ္တူပင္။
စိတ္ပါဆိုသည္မွာလည္း ၀မ္းသာ၊ ၾကည္ႏူး၊ ေက်နပ္၊ သေဘာက် ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ထိုေၾကာင့္ ေလာဘမူ ပထမ စိတ္ကို စိတ္ပါ၊ ဒိ႒ိယွဥ္၊ သူမ်ားမခုိင္း ဟု အလြယ္တကူ မွတ္ထားဖို႔ လိုအပ္သည္။
--ေသာမနသ ျဖစ္ေၾကာင္း--
၁။ သဘာ၀ဣ႒ာရံု = အလတ္တန္းစားလူတို႔ ႏွစ္သက္ေသာ အာရံု။
(ပရိကပၸဣ႒ာရံု = ကိုယ္ထင္လၽွင္ ကုတင္ေရႊနန္း ဆိုသည့္အတိုင္း တစ္စံုတစ္ဦး၏ စိတ္ထဲ၌ ဣ႒ာရံု ဟု ထင္မွတ္ေလာက္ေသာ အနိ႒ာရံု (ဥပမာ မစင္၊ အေသေကာင္ပုတ္၌ ေခြး၊ လင္းတ တို႔၏စိတ္တြင္ ေကာင္းသည္ဟုထင္ေနပံုမ်ိဳး)) တို႔တြင္ တစ္ပါးပါးႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳရျခင္း။
၂။ ေသာမနသ ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း ႏွင့္
၃။ စိတ္ေနစိတ္ထား မေလးနက္ျခင္း တို႔တည္း။
ဤ သံုးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးႏွင့္ ညီေနပါက ေသာမနသ ျဖစ္ေလေတာ့၏
၁။ သဘာ၀ဣ႒ာရံု = အလတ္တန္းစားလူတို႔ ႏွစ္သက္ေသာ အာရံု။
(ပရိကပၸဣ႒ာရံု = ကိုယ္ထင္လၽွင္ ကုတင္ေရႊနန္း ဆိုသည့္အတိုင္း တစ္စံုတစ္ဦး၏ စိတ္ထဲ၌ ဣ႒ာရံု ဟု ထင္မွတ္ေလာက္ေသာ အနိ႒ာရံု (ဥပမာ မစင္၊ အေသေကာင္ပုတ္၌ ေခြး၊ လင္းတ တို႔၏စိတ္တြင္ ေကာင္းသည္ဟုထင္ေနပံုမ်ိဳး)) တို႔တြင္ တစ္ပါးပါးႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳရျခင္း။
၂။ ေသာမနသ ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း ႏွင့္
၃။ စိတ္ေနစိတ္ထား မေလးနက္ျခင္း တို႔တည္း။
ဤ သံုးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးႏွင့္ ညီေနပါက ေသာမနသ ျဖစ္ေလေတာ့၏
--ဥေပကၡာ သဂတံ = ၀မ္းမသာေသာစိတ္ျဖင့္ (တနည္း) စိတ္မပါ--
ဥေပကၡာ ဆိုသည္မွာ ေသာမနသ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။
ေသာမနသ က ၀မ္းသာၾကည္ႏူး ေနတဲ့အခါ ဥပကၡာသေဘာက တည္ၾကည္ေလးနက္ျခင္း၊ ေအးေဆးသည့္သေဘာ ရွိသည္။ ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္ ေအးတိေအးစက္ႏွင့္ လုပ္တတ္သကဲ့သို႔ အာရံုႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳသည့္ အခါတြင္လည္း စိတ္မ၀င္စားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
ဥေပကၡာ ဆိုသည္မွာ ေသာမနသ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။
ေသာမနသ က ၀မ္းသာၾကည္ႏူး ေနတဲ့အခါ ဥပကၡာသေဘာက တည္ၾကည္ေလးနက္ျခင္း၊ ေအးေဆးသည့္သေဘာ ရွိသည္။ ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္ ေအးတိေအးစက္ႏွင့္ လုပ္တတ္သကဲ့သို႔ အာရံုႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳသည့္ အခါတြင္လည္း စိတ္မ၀င္စားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
--ဥပကၡာ ျဖစ္ေၾကာင္း--
၁။ ဣ႒မစၨ်တၱာရံု (အလတ္စားအာရံု) ႏွင့္ ၾကံဳရျခင္း။
၂။ ဥပကၡာျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း
၃။ စိတ္ေန သေဘာထား ေလးနက္ျခင္း ႏွင့္
၄။ မူဂဓာတုကတာ = ထိုင္းမႈိင္းဖ်င္းအျခင္း တို႔တည္း။
၁။ ဣ႒မစၨ်တၱာရံု (အလတ္စားအာရံု) ႏွင့္ ၾကံဳရျခင္း။
၂။ ဥပကၡာျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ျခင္း
၃။ စိတ္ေန သေဘာထား ေလးနက္ျခင္း ႏွင့္
၄။ မူဂဓာတုကတာ = ထိုင္းမႈိင္းဖ်င္းအျခင္း တို႔တည္း။
--ေသာမနသ ႏွင့္ ဥပကၡာ သတၱိအထူး--
ကာမာ၀စရအရာ၀ယ္ ေသာမနသ သဟဂုတ္က သာလြန္၍၊
မဟဂၢဳတ္၊ ေလာကုတၱရာအရာ၀ယ္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္က သာလြန္သည္။
ကာမာ၀စရအရာ၀ယ္ ေသာမနသ သဟဂုတ္က သာလြန္၍၊
မဟဂၢဳတ္၊ ေလာကုတၱရာအရာ၀ယ္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္က သာလြန္သည္။
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္...
-ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ
[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၁၀)
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၁၀)
--သောမနသ သဂတံ = ဝမ်းမြောက်သောစိတ်ဖြင့် (တနည်း) စိတ်ပါ--
သောမနသ ပါဠိကို မြန်မာလို ဝမ်းသာခြင်းလို့ တိုက်ရိုက် ဘာသာပြန်ရသည်။
သဟဂတ ဟူသည် အတူဖြစ်ခြင်း ဟု အဓိပ္ပါယ်ရသည်။
ထိုနှစ်ပိုဒ်ကို ပေါင်းလိုက်ပါက သောမနသ သဟဂတံ = ဝမ်းမြောက်မှုနှင့်တကွဟု အဓိပ္ပါယ်ပြန်ရသည်။
ထိုအဓိပ္ပါယ်သည် စိတ်ပါဟူသော စကားနှင့် ထပ်တူပင်။
စိတ်ပါဆိုသည်မှာလည်း ဝမ်းသာ၊ ကြည်နူး၊ ကျေနပ်၊ သဘောကျ ခြင်းကို ဆိုလိုသည်။
ထိုကြောင့် လောဘမူ ပထမ စိတ်ကို စိတ်ပါ၊ ဒိဋ္ဌိယှဉ်၊ သူများမခိုင်း ဟု အလွယ်တကူ မှတ်ထားဖို့ လိုအပ်သည်။
သောမနသ ပါဠိကို မြန်မာလို ဝမ်းသာခြင်းလို့ တိုက်ရိုက် ဘာသာပြန်ရသည်။
သဟဂတ ဟူသည် အတူဖြစ်ခြင်း ဟု အဓိပ္ပါယ်ရသည်။
ထိုနှစ်ပိုဒ်ကို ပေါင်းလိုက်ပါက သောမနသ သဟဂတံ = ဝမ်းမြောက်မှုနှင့်တကွဟု အဓိပ္ပါယ်ပြန်ရသည်။
ထိုအဓိပ္ပါယ်သည် စိတ်ပါဟူသော စကားနှင့် ထပ်တူပင်။
စိတ်ပါဆိုသည်မှာလည်း ဝမ်းသာ၊ ကြည်နူး၊ ကျေနပ်၊ သဘောကျ ခြင်းကို ဆိုလိုသည်။
ထိုကြောင့် လောဘမူ ပထမ စိတ်ကို စိတ်ပါ၊ ဒိဋ္ဌိယှဉ်၊ သူများမခိုင်း ဟု အလွယ်တကူ မှတ်ထားဖို့ လိုအပ်သည်။
--သောမနသ ဖြစ်ကြောင်း--
၁။ သဘာဝဣဋ္ဌာရုံ = အလတ်တန်းစားလူတို့ နှစ်သက်သော အာရုံ။
(ပရိကပ္ပဣဋ္ဌာရုံ = ကိုယ်ထင်လျှင် ကုတင်ရွှေနန်း ဆိုသည့်အတိုင်း တစ်စုံတစ်ဦး၏ စိတ်ထဲ၌ ဣဋ္ဌာရုံ ဟု ထင်မှတ်လောက်သော အနိဋ္ဌာရုံ (ဥပမာ မစင်၊ အသေကောင်ပုတ်၌ ခွေး၊ လင်းတ တို့၏စိတ်တွင် ကောင်းသည်ဟုထင်နေပုံမျိုး)) တို့တွင် တစ်ပါးပါးနှင့် တွေ့ကြုံရခြင်း။
၂။ သောမနသ ဖြင့် ပဋိသန္ဓေနေခဲ့ခြင်း နှင့်
၃။ စိတ်နေစိတ်ထား မလေးနက်ခြင်း တို့တည်း။
ဤ သုံးပါးတို့တွင် တစ်ပါးပါးနှင့် ညီနေပါက သောမနသ ဖြစ်လေတော့၏
၁။ သဘာဝဣဋ္ဌာရုံ = အလတ်တန်းစားလူတို့ နှစ်သက်သော အာရုံ။
(ပရိကပ္ပဣဋ္ဌာရုံ = ကိုယ်ထင်လျှင် ကုတင်ရွှေနန်း ဆိုသည့်အတိုင်း တစ်စုံတစ်ဦး၏ စိတ်ထဲ၌ ဣဋ္ဌာရုံ ဟု ထင်မှတ်လောက်သော အနိဋ္ဌာရုံ (ဥပမာ မစင်၊ အသေကောင်ပုတ်၌ ခွေး၊ လင်းတ တို့၏စိတ်တွင် ကောင်းသည်ဟုထင်နေပုံမျိုး)) တို့တွင် တစ်ပါးပါးနှင့် တွေ့ကြုံရခြင်း။
၂။ သောမနသ ဖြင့် ပဋိသန္ဓေနေခဲ့ခြင်း နှင့်
၃။ စိတ်နေစိတ်ထား မလေးနက်ခြင်း တို့တည်း။
ဤ သုံးပါးတို့တွင် တစ်ပါးပါးနှင့် ညီနေပါက သောမနသ ဖြစ်လေတော့၏
--ဥပေက္ခာ သဂတံ = ဝမ်းမသာသောစိတ်ဖြင့် (တနည်း) စိတ်မပါ--
ဥပေက္ခာ ဆိုသည်မှာ သောမနသ၏ ဆန့်ကျင်ဘက်ပါ။
သောမနသ က ဝမ်းသာကြည်နူး နေတဲ့အခါ ဥပက္ခာသဘောက တည်ကြည်လေးနက်ခြင်း၊ အေးဆေးသည့်သဘော ရှိသည်။ ဘာကိုပဲလုပ်လုပ် အေးတိအေးစက်နှင့် လုပ်တတ်သကဲ့သို့ အာရုံနှင့် တွေ့ကြုံသည့် အခါတွင်လည်း စိတ်မဝင်စားသကဲ့သို့ ဖြစ်နေတတ်ပါသည်။
ဥပေက္ခာ ဆိုသည်မှာ သောမနသ၏ ဆန့်ကျင်ဘက်ပါ။
သောမနသ က ဝမ်းသာကြည်နူး နေတဲ့အခါ ဥပက္ခာသဘောက တည်ကြည်လေးနက်ခြင်း၊ အေးဆေးသည့်သဘော ရှိသည်။ ဘာကိုပဲလုပ်လုပ် အေးတိအေးစက်နှင့် လုပ်တတ်သကဲ့သို့ အာရုံနှင့် တွေ့ကြုံသည့် အခါတွင်လည်း စိတ်မဝင်စားသကဲ့သို့ ဖြစ်နေတတ်ပါသည်။
--ဥပက္ခာ ဖြစ်ကြောင်း--
၁။ ဣဋ္ဌမစ္ဇျတ္တာရုံ (အလတ်စားအာရုံ) နှင့် ကြုံရခြင်း။
၂။ ဥပက္ခာဖြင့် ပဋိသန္ဓေနေခဲ့ခြင်း
၃။ စိတ်နေ သဘောထား လေးနက်ခြင်း နှင့်
၄။ မူဂဓာတုကတာ = ထိုင်းမှိုင်းဖျင်းအခြင်း တို့တည်း။
၁။ ဣဋ္ဌမစ္ဇျတ္တာရုံ (အလတ်စားအာရုံ) နှင့် ကြုံရခြင်း။
၂။ ဥပက္ခာဖြင့် ပဋိသန္ဓေနေခဲ့ခြင်း
၃။ စိတ်နေ သဘောထား လေးနက်ခြင်း နှင့်
၄။ မူဂဓာတုကတာ = ထိုင်းမှိုင်းဖျင်းအခြင်း တို့တည်း။
--သောမနသ နှင့် ဥပက္ခာ သတ္တိအထူး--
ကာမာဝစရအရာဝယ် သောမနသ သဟဂုတ်က သာလွန်၍၊
မဟဂ္ဂုတ်၊ လောကုတ္တရာအရာဝယ် ဥပေက္ခာသဟဂုတ်က သာလွန်သည်။
ကာမာဝစရအရာဝယ် သောမနသ သဟဂုတ်က သာလွန်၍၊
မဟဂ္ဂုတ်၊ လောကုတ္တရာအရာဝယ် ဥပေက္ခာသဟဂုတ်က သာလွန်သည်။
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်...
-ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ
No comments:
Post a Comment