Monday, September 26, 2016

အဘိဓမၼာ သိမွတ္ဖြယ္ (၂၅) (အဘိဓမ္မာ သိမှတ်ဖွယ် (၂၅))

[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၂၅)

--အရူပ၀စရစိတ္ (၁၂) ပါး--
--အရူပါ၀စရ ကုသိုလ္စိတ္ (၄) ပါး--
၁။ အာကာသာနဥၥာယတန ကုသိုလ္စိတ္
၂။ ၀ိဥာဏဥၥာယတန ကုသိုလ္စိတ္
၃။ အာကိဥၥညာယတန ကုသိုလ္စိတ္
၄။ ေန၀သညာနာသညာယတန ကုသိုလ္စိတ္
--အာကာသာနဥၥာယတန အဓိပၸါယ္--
ဥပါဒ္၊ ဘင္အားျဖင့္ အဆံုးအပိုင္းအျခားမရွိေသာ ေကာင္းကင္ပညတ္သည္ပင္ အာရံုျပဳေသာအားျဖင့္ တည္ရာလည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာကာသာနဥၥာယတန မည္၏။ တနည္း အပိုင္းအျခား မရွိေသာ ေကာင္းကင္ပညတ္ ဟူေသာ တည္ရာရွိေသာ သသမၸယုတၱဈာန္၌ ျဖစ္ေသာစိတ္ကို အာကာသာနဥၥာယတနစိတ္ဟု ေခၚသည္။
--၀ိဥာဏဥၥာယတန--
ေယာဂီပုဂၢိဳလ္၏ ပြားမ်ားပံုအားျဖင့္ အနႏၱ ဟုဆိုအပ္ေသာ ပဌမာရုပၸ၀ိဥာဏ္သည္ပင္ ၀ိဥာဏဥၥာယတန မည္၏။
--အာကိဥၥညာယတန--
အနည္းငယ္ စိုးစဥ္းပင္ အၾကြင္းမၽွမရွိေသာ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္၏ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာကိဥၥညာယတနမည္၏။ ထိုမရွိသည္၏ အျဖစ္ဟူသည္ ပရမတ္မဟုတ္ ဘာမၽွမရွိျခင္း အဘာ၀ပညတ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာကိဥၥညအရ နိတၱိေဘာပညတ္ကို ရသည္ဟု မွတ္ပါ။
--ေန၀သညာနာသညာယတန--
ဤစတုတၳာရုပၸ၀ိညာဏ္၌ရွိေသာ သညာေစတသိတ္သည္ အလြန္ သိမ္ေမြ႔ ရကား အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဟု လကၡဏာတင္၍ သံုးသပ္လို႔မရႏိုင္၊ သံုးသပ္ေသာ္လည္း အနိစၥသေဘာ စသည္ မထင္ႏိုင္။ ဤသို႔ အနိစၥသည္ မထင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ႔ေသာေၾကာင့္ ေန၀သညာ (သညာပင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး) ဟု ဆိုလိုသည္။ သို႔ေသာ္ ပရမတၱသေဘာအားျဖင့္ အလြန္သိမ္ေမြ႔စြာ ထင္ရွားရွိေသးေသာေၾကာင့္ နအသညာ ဟုဆိုရျပန္သည္။
--အရုပစိတ္ (၄) ပါး ျပားရျခင္းအေၾကာင္း--
၁။ ေကာင္းကင္ပညတ္အာရံု
၂။ ပဌမာရုပ၀ိညာဏ္အာရံု
၃။ နတၱိေဘာပညတ္အာရံု
၄။ တတိယာရုပ၀ိညာဏ္အာရံု ေန၀သညာနာသ ညာယတနစိတ္
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္...
-ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ

[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၂၅)

--အရူပဝစရစိတ် (၁၂) ပါး--
--အရူပါဝစရ ကုသိုလ်စိတ် (၄) ပါး--
၁။ အာကာသာနဉ္စာယတန ကုသိုလ်စိတ်
၂။ ဝိဉာဏဉ္စာယတန ကုသိုလ်စိတ်
၃။ အာကိဉ္စညာယတန ကုသိုလ်စိတ်
၄။ နေဝသညာနာသညာယတန ကုသိုလ်စိတ်
--အာကာသာနဉ္စာယတန အဓိပ္ပါယ်--
ဥပါဒ်၊ ဘင်အားဖြင့် အဆုံးအပိုင်းအခြားမရှိသော ကောင်းကင်ပညတ်သည်ပင် အာရုံပြုသောအားဖြင့် တည်ရာလည်းဖြစ်သောကြောင့် အာကာသာနဉ္စာယတန မည်၏။ တနည်း အပိုင်းအခြား မရှိသော ကောင်းကင်ပညတ် ဟူသော တည်ရာရှိသော သသမ္ပယုတ္တဈာန်၌ ဖြစ်သောစိတ်ကို အာကာသာနဉ္စာယတနစိတ်ဟု ခေါ်သည်။
--ဝိဉာဏဉ္စာယတန--
ယောဂီပုဂ္ဂိုလ်၏ ပွားများပုံအားဖြင့် အနန္တ ဟုဆိုအပ်သော ပဌမာရုပ္ပဝိဉာဏ်သည်ပင် ဝိဉာဏဉ္စာယတန မည်၏။
--အာကိဉ္စညာယတန--
အနည်းငယ် စိုးစဉ်းပင် အကြွင်းမျှမရှိသော ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်၏ ဖြစ်ကြောင်း ဖြစ်သောကြောင့် အာကိဉ္စညာယတနမည်၏။ ထိုမရှိသည်၏ အဖြစ်ဟူသည် ပရမတ်မဟုတ် ဘာမျှမရှိခြင်း အဘာဝပညတ် ဖြစ်သောကြောင့် အာကိဉ္စညအရ နိတ္တိဘောပညတ်ကို ရသည်ဟု မှတ်ပါ။
--နေဝသညာနာသညာယတန--
ဤစတုတ္ထာရုပ္ပဝိညာဏ်၌ရှိသော သညာစေတသိတ်သည် အလွန် သိမ်မွေ့ ရကား အနိစ္စ၊ ဒုက္ခ၊ အနတ္တဟု လက္ခဏာတင်၍ သုံးသပ်လို့မရနိုင်၊ သုံးသပ်သော်လည်း အနိစ္စသဘော စသည် မထင်နိုင်။ ဤသို့ အနိစ္စသည် မထင်နိုင်လောက်အောင် သိမ်မွေ့သောကြောင့် နေဝသညာ (သညာပင် မဟုတ်တော့ပါဘူး) ဟု ဆိုလိုသည်။ သို့သော် ပရမတ္တသဘောအားဖြင့် အလွန်သိမ်မွေ့စွာ ထင်ရှားရှိသေးသောကြောင့် နအသညာ ဟုဆိုရပြန်သည်။
--အရုပစိတ် (၄) ပါး ပြားရခြင်းအကြောင်း--
၁။ ကောင်းကင်ပညတ်အာရုံ
၂။ ပဌမာရုပဝိညာဏ်အာရုံ
၃။ နတ္တိဘောပညတ်အာရုံ
၄။ တတိယာရုပဝိညာဏ်အာရုံ နေဝသညာနာသ ညာယတနစိတ်
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်...
-ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ

No comments:

Post a Comment