[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၂၀)
--ဥာဏသမၸယုတ္ ရွင္းလင္းခ်က္--
ဥာဏ္ယွဥ္လ်က္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ရာ၌
၁။ ကံ (အက်ိဳး)ကိုသာ ၾကည့္ကာ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္မႈ
၂။ ကံ (အက်ိဳး) ကို သိသည့္အျပင္ မိမိဘာလုပ္ေနသည္ အေၾကာင္းတရားသိလၽွက္ ကုသုိလ္ျပဳလုပ္မႈႏွင့္
၃။ အေၾကာင္း အက်ိဳးသည္ သံသရာ၌ က်င္လည္ေစသည့္အတြက္ အေၾကာင္းအက်ိဳးလြတ္ရာ နိဗၺာန္ကို ရည္မွန္းလၽွက္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္မႈ ဟု သံုးမ်ိဳး သံုးစားရွိသည္။
အက်ိဳးေပးပါက မိမိတို႔ ျပဳလုပ္ၾကံစည္ သိခဲ့သည့္အတိုင္းသာ အက်ိဳးေပးသည္။
*** ကံ (အက်ိဳး) ကို ၾကည့္ကာ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္၏ ဟူသည္
၁။ မိမိတို႔ ဒါနလုပ္သည့္အခါ ဘာေၾကာင့္ ဒါနျပဳလုပ္ရသည္ဟု အေၾကာင္းကို မေတြးမိဘဲ ဘ၀တိုင္းခ်မ္းသာလိုမႈ၊ သံသရာတြင္ က်င္လည္ရပါက ဆင္းရဲမွာကို စိုးေၾကာက္မႈ၊ နတ္ျပည္ေရာက္လိုမႈ စေသာ ကံအက်ိဳးကိုသာ ေမၽွာ္ကိုးလ်က္ ကုသိုလ္လုပ္သည္ကို ဆိုလိုသည္။
ကံကိုသာ ေမၽွာ္ကိုးလ်က္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါက ေနာက္ေနာင္ဘ၀မ်ား၌ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္၍ အက်ိဳးေပးပါက အက်ိဳးကိုသာ ခံစားလၽွက္ မာနတက္ျခင္း၊ ကံအေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးရသည္ဟု မေတြးေတာ့ဘဲ ပစၥဳပၸန္ ၀ီရိယ အားထုတ္မႈ သက္သက္ကိုသာ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ကံအေၾကာင္းေၾကာင့္ရရွိခဲ့သည့္ အက်ိဳးတရားကို အလြဲသံုးစားျပဳလုပ္ကာ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ေကာင္းမႈအလုပ္ဘဲ ဘ၀ကိုျဖတ္သန္းသူ ျဖစ္လာရတတ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္စဥ္အခါက အက်ိဳးကိုသာ ေမၽွာ္လင့္လ်က္ လုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္တည္း။
အက်ိဳးကို ခံစားသည့္အခါ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသည္ဟု မေတြးမိေတာ့ဘဲ တစ္ဘ၀စာအတြက္ လုပ္ခဲ့သည္ႏွင့္တူေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ မေတြးမိဘဲ ျဖစ္တတ္ေလသည္။ ထိုကံအက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္းသည္ မယံုသည္ႏွင့္စာလၽွင္ ေကာင္းသည္ဟုဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း သံသရာ၀ဋ္မွ ကၽြတ္လြတ္ဖို႔အတြက္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဥာဏ္ဟု မဆိုသင့္ေပ။
၂။ အေၾကာင္းကို သိလ်က္ ျပဳလုပ္ေသာဥာဏ္ကား မိမိ ဘာလုပ္ေနသည္ကို ေကာင္းေကာင္းသိေသာ ဥာဏ္တည္း။
ဥပမာ။ မိမိက သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ေနပါက ဆြမ္းကပ္ျခင္းေၾကာင့္ ရလာႏိုင္သည့္ အက်ိဳးတရားမ်ားကို သိေနသည့္ အျပင္ မိမိလုပ္ေနေသာ အလုပ္ကား အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေၾကာင္းလုပ္က ေကာင္းက်ိဳးရမည္ဟု ေကာင္းေကာင္းသိေနသည့္အတြက္ အက်ိဳးကို မေမၽွာ္မွန္ဘဲ အလွဴခံမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာေရး၊ အဆင္ေျပေရးကို သာ ၾကည့္လ်က္ လွဴဒါန္းျခင္းတည္း။ ထိုအေၾကာင့္ေၾကာင့္ အလွဴရွင္သည္ ဘ၀၌ျပည့္စံုမွဳ၊ ေအးခ်မ္းမႈမ်ိဳးကို သူမတူေအာင္ရသည့္အျပင္ ေရာက္ရာဘ၀တိုင္း၌လည္း သဒၶါတရား အားေကာင္းကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္သူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
ဥပမာ။ မိမိက သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ေနပါက ဆြမ္းကပ္ျခင္းေၾကာင့္ ရလာႏိုင္သည့္ အက်ိဳးတရားမ်ားကို သိေနသည့္ အျပင္ မိမိလုပ္ေနေသာ အလုပ္ကား အေၾကာင္းတရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေၾကာင္းလုပ္က ေကာင္းက်ိဳးရမည္ဟု ေကာင္းေကာင္းသိေနသည့္အတြက္ အက်ိဳးကို မေမၽွာ္မွန္ဘဲ အလွဴခံမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာေရး၊ အဆင္ေျပေရးကို သာ ၾကည့္လ်က္ လွဴဒါန္းျခင္းတည္း။ ထိုအေၾကာင့္ေၾကာင့္ အလွဴရွင္သည္ ဘ၀၌ျပည့္စံုမွဳ၊ ေအးခ်မ္းမႈမ်ိဳးကို သူမတူေအာင္ရသည့္အျပင္ ေရာက္ရာဘ၀တိုင္း၌လည္း သဒၶါတရား အားေကာင္းကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္သူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
သို႔ေသာ္ အလွဴရွင္က ဒုကၡမွလြတ္လိုသည့္ စိတ္ဆႏၵ မရွိသလို၊ လြတ္ ရာလြတ္ေၾကာင္းကိုလည္း မတမ္းတေလေသာေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ဖို႔၊ သံသရာမွ လြတ္ရာကို လုပ္ဖို႔အတြက္ တြန္႔ဆုတ္ ေနဦးမည့္သူတည္း။ ထိုသူကိုလည္း ကံသက္သက္ကိုယံုျပီး ကုသိုလ္ျပဳလုပ္သူႏွင့္ ယွဥ္လၽွင္ ေတာ္ေသးသည္ဟု ထင္မွတ္ရေသာ္လည္း (၃၁)ဘံု သံသရာတြင္ က်င္လည္ရဦးမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀ဋ္ဒုကၡမွ မလြတ္ေသးသည့္ ကုသိုလ္ ျပဳလုပ္သူဟု မွတ္ရေပမည္။
၃။ဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္က် ကုသိုလ္ျပဳလုပ္နည္းကား သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္လိုသည့္ စိတ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ ျပဳလုပ္နည္းေပတည္း။
ထိုကဲ့သို႔ ေတြးႏုိင္ရန္ကား လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္သာ ေတြးတတ္သည့္ ၀ိပသနာဥာဏ္ရွိဖို႔သာလိုသည္။ ၀ိပသနာဥာဏ္ ရဖို႔ရန္ကား ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ေလ်ာ့မွသာ ရႏိုင္ေပသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ေတြးႏုိင္ရန္ကား လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္သာ ေတြးတတ္သည့္ ၀ိပသနာဥာဏ္ရွိဖို႔သာလိုသည္။ ၀ိပသနာဥာဏ္ ရဖို႔ရန္ကား ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို ေလ်ာ့မွသာ ရႏိုင္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္မည့္သူသည္ ဒါန ကုသိုလ္ကို ျပဳလုပ္ပါက လိုခ်င္မႈ မပါဘဲ ေလာဘကိုေလၽွာေနရသည္။ အလွဴခံမ်ား၊ အလွဴ၀တၱဳမ်ားႏွင့္ အလွဴရွင္အပါအ၀င္ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာအားလံုး မျမဲျခင္း အနိစၥသေဘာ ရွိသည္ဟု လကၡဏာယဥ္ သံုးပါးတင္လ်က္ လွဴတတ္ဖို႔သာလိုသည္။
သီလေဆာက္တည္ရာ၌လည္း မိမိကိုယ္တိုင္ အသက္ရွည္မႈကို အလိုရွိသကဲ့သို႔ အျခားသတၱ၀ါမ်ားလည္း အသက္ရွည္မႈကို ရပါေစဟု ေမတၱာေရွ႕ထားလ်က္ ေဒါသကို ပယ္ေဖ်ာက္ကာ သီလေဆာက္တည္ရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔
ဘ၀နာပြာမ်ားျခင္း တရားအားထုတ္ျခင္းဟာ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ရံုသက္သက္ေၾကာင့္ အားထုတ္သည္မဟုတ္ ယခု ဘ၀တင္ပဲ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို ရလိုေသာေၾကာင့္ အားထုတ္သည္ဟု ပညာအားတင္လ်က္ ေမာဟကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္သည့္ ပညာဥာဏ္ယွဥ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္သည္။
သီလေဆာက္တည္ရာ၌လည္း မိမိကိုယ္တိုင္ အသက္ရွည္မႈကို အလိုရွိသကဲ့သို႔ အျခားသတၱ၀ါမ်ားလည္း အသက္ရွည္မႈကို ရပါေစဟု ေမတၱာေရွ႕ထားလ်က္ ေဒါသကို ပယ္ေဖ်ာက္ကာ သီလေဆာက္တည္ရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔
ဘ၀နာပြာမ်ားျခင္း တရားအားထုတ္ျခင္းဟာ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ရံုသက္သက္ေၾကာင့္ အားထုတ္သည္မဟုတ္ ယခု ဘ၀တင္ပဲ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို ရလိုေသာေၾကာင့္ အားထုတ္သည္ဟု ပညာအားတင္လ်က္ ေမာဟကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္သည့္ ပညာဥာဏ္ယွဥ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ ၀ိပသနာဥာဏ္ယွဥ္လ်က္ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါက ဘ၀တိုင္း ဒါနကုသိုလ္ေၾကာင့္ ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စံုမႈ၊ သီလအစြမ္းေၾကာင့္ အသက္ရွည္မႈ၊ က်န္းမာသန္စြမ္းမႈ စသည့္ အက်ိဳးထူမ်ား၊ ဘ၀နာ ၀ိပသနာကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဒုကၡမ်ားစုေ၀းရာဘ၀ႏွင့္ အျမန္ကင္းကြာကာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ေရာက္ရျခင္း စသည့္ အက်ိဳးထူးမ်ား ရႏိုင္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ စေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ပြားစည္းလိုေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ သံသရာအတြင္း က်င္လည္ေနရသည္ျဖစ္ေစ၊ သံသရာက အျမန္ လြတ္လိုသည္ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္လုပ္တိုင္း ၀ိပသနာဥာဏ္ယွဥ္မႈ ဥာဏသမၸယုတ္ ကိုသာ ျဖစ္ေစသင့္ေပသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ဒါနလုပ္ျခင္းသည္ ေလာဘေလ်ာ့ေစသည္၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္းသည္ ေဒါသပါးေစသည္၊ ၀ိပသနာဘာ၀နာ ပြားမ်ားျခင္းသည္ ေမာဟပါးကာ နိဗၺာန္ႏွင့္နီးေစသည္ဟု အသိျပည့္ေနပါက မိမိတို႔ျပဳလုပ္လိုက္ေသာ ဒါနသည္ ေညာင္ေစ့ေလာက္လွဴ ေညာင္ပင္ေလာက္ရေသာကုသိုလ္၊ ပြားမ်ားေသာ ဘာ၀နာတရားသည္ ၀ဋ္ကၽြတ္ရာ ကုသိုလ္ျဖစ္မည္မွာ ဧကန္တည္း။
***
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္...
-ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ
[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၂၀)
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၂၀)
--ဉာဏသမ္ပယုတ် ရှင်းလင်းချက်--
ဉာဏ်ယှဉ်လျက် ကုသိုလ်ပြုလုပ်ရာ၌
၁။ ကံ (အကျိုး)ကိုသာ ကြည့်ကာ ကုသိုလ်ပြုလုပ်မှု
၂။ ကံ (အကျိုး) ကို သိသည့်အပြင် မိမိဘာလုပ်နေသည် အကြောင်းတရားသိလျှက် ကုသုလ်ပြုလုပ်မှုနှင့်
၃။ အကြောင်း အကျိုးသည် သံသရာ၌ ကျင်လည်စေသည့်အတွက် အကြောင်းအကျိုးလွတ်ရာ နိဗ္ဗာန်ကို ရည်မှန်းလျှက် ကုသိုလ်ပြုလုပ်မှု ဟု သုံးမျိုး သုံးစားရှိသည်။
အကျိုးပေးပါက မိမိတို့ ပြုလုပ်ကြံစည် သိခဲ့သည့်အတိုင်းသာ အကျိုးပေးသည်။
*** ကံ (အကျိုး) ကို ကြည့်ကာ ကုသိုလ်ပြုလုပ်၏ ဟူသည်
၁။ မိမိတို့ ဒါနလုပ်သည့်အခါ ဘာကြောင့် ဒါနပြုလုပ်ရသည်ဟု အကြောင်းကို မတွေးမိဘဲ ဘဝတိုင်းချမ်းသာလိုမှု၊ သံသရာတွင် ကျင်လည်ရပါက ဆင်းရဲမှာကို စိုးကြောက်မှု၊ နတ်ပြည်ရောက်လိုမှု စသော ကံအကျိုးကိုသာ မျှော်ကိုးလျက် ကုသိုလ်လုပ်သည်ကို ဆိုလိုသည်။
ကံကိုသာ မျှော်ကိုးလျက် ကုသိုလ်ပြုလုပ်ခဲ့ပါက နောက်နောင်ဘဝများ၌ အကြောင်းတိုက်ဆိုင်၍ အကျိုးပေးပါက အကျိုးကိုသာ ခံစားလျှက် မာနတက်ခြင်း၊ ကံအကြောင်းကြောင့် အကျိုးရသည်ဟု မတွေးတော့ဘဲ ပစ္စုပ္ပန် ဝီရိယ အားထုတ်မှု သက်သက်ကိုသာ ယုံကြည်ခြင်း၊ ကံအကြောင်းကြောင့်ရရှိခဲ့သည့် အကျိုးတရားကို အလွဲသုံးစားပြုလုပ်ကာ နောက်ဘဝအတွက် ကောင်းမှုအလုပ်ဘဲ ဘဝကိုဖြတ်သန်းသူ ဖြစ်လာရတတ်ပေသည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် ကုသိုလ်ပြုလုပ်စဉ်အခါက အကျိုးကိုသာ မျှော်လင့်လျက် လုပ်ခဲ့သောကြောင့်တည်း။
အကျိုးကို ခံစားသည့်အခါ အကြောင်းကြောင့် ဖြစ်လာရသည်ဟု မတွေးမိတော့ဘဲ တစ်ဘဝစာအတွက် လုပ်ခဲ့သည်နှင့်တူသောကြောင့် နောက်ဘဝအတွက် ကောင်းမှုပြုလုပ်ရန် မတွေးမိဘဲ ဖြစ်တတ်လေသည်။ ထိုကံအကျိုးကို ယုံကြည်ခြင်းသည် မယုံသည်နှင့်စာလျှင် ကောင်းသည်ဟုဆိုနိုင်သော်လည်း သံသရာဝဋ်မှ ကျွတ်လွတ်ဖို့အတွက် မဖြစ်နိုင်သောကြောင့် ကောင်းမြတ်သော ဉာဏ်ဟု မဆိုသင့်ပေ။
၂။ အကြောင်းကို သိလျက် ပြုလုပ်သောဉာဏ်ကား မိမိ ဘာလုပ်နေသည်ကို ကောင်းကောင်းသိသော ဉာဏ်တည်း။
ဥပမာ။ မိမိက သံဃာတော်များကို ဆွမ်းကပ်နေပါက ဆွမ်းကပ်ခြင်းကြောင့် ရလာနိုင်သည့် အကျိုးတရားများကို သိနေသည့် အပြင် မိမိလုပ်နေသော အလုပ်ကား အကြောင်းတရား ဖြစ်သောကြောင့် ကောင်းကြောင်းလုပ်က ကောင်းကျိုးရမည်ဟု ကောင်းကောင်းသိနေသည့်အတွက် အကျိုးကို မမျှော်မှန်ဘဲ အလှူခံများ စိတ်ချမ်းသာရေး၊ အဆင်ပြေရေးကို သာ ကြည့်လျက် လှူဒါန်းခြင်းတည်း။ ထိုအကြောင့်ကြောင့် အလှူရှင်သည် ဘဝ၌ပြည့်စုံမှု၊ အေးချမ်းမှုမျိုးကို သူမတူအောင်ရသည့်အပြင် ရောက်ရာဘဝတိုင်း၌လည်း သဒ္ဓါတရား အာကောင်းကာ ကုသိုလ်ကောင်းမှုများကို ပြုလုပ်သူများ ဖြစ်နိုင်ပေသည်။
ဥပမာ။ မိမိက သံဃာတော်များကို ဆွမ်းကပ်နေပါက ဆွမ်းကပ်ခြင်းကြောင့် ရလာနိုင်သည့် အကျိုးတရားများကို သိနေသည့် အပြင် မိမိလုပ်နေသော အလုပ်ကား အကြောင်းတရား ဖြစ်သောကြောင့် ကောင်းကြောင်းလုပ်က ကောင်းကျိုးရမည်ဟု ကောင်းကောင်းသိနေသည့်အတွက် အကျိုးကို မမျှော်မှန်ဘဲ အလှူခံများ စိတ်ချမ်းသာရေး၊ အဆင်ပြေရေးကို သာ ကြည့်လျက် လှူဒါန်းခြင်းတည်း။ ထိုအကြောင့်ကြောင့် အလှူရှင်သည် ဘဝ၌ပြည့်စုံမှု၊ အေးချမ်းမှုမျိုးကို သူမတူအောင်ရသည့်အပြင် ရောက်ရာဘဝတိုင်း၌လည်း သဒ္ဓါတရား အာကောင်းကာ ကုသိုလ်ကောင်းမှုများကို ပြုလုပ်သူများ ဖြစ်နိုင်ပေသည်။
သို့သော် အလှူရှင်က ဒုက္ခမှလွတ်လိုသည့် စိတ်ဆန္ဒ မရှိသလို၊ လွတ် ရာလွတ်ကြောင်းကိုလည်း မတမ်းတလေသောကြောင့် တရားအားထုတ်ဖို့၊ သံသရာမှ လွတ်ရာကို လုပ်ဖို့အတွက် တွန့်ဆုတ် နေဦးမည့်သူတည်း။ ထိုသူကိုလည်း ကံသက်သက်ကိုယုံပြီး ကုသိုလ်ပြုလုပ်သူနှင့် ယှဉ်လျှင် တော်သေးသည်ဟု ထင်မှတ်ရသော်လည်း (၃၁)ဘုံ သံသရာတွင် ကျင်လည်ရဦးမည်ဖြစ်သောကြောင့် ဝဋ်ဒုက္ခမှ မလွတ်သေးသည့် ကုသိုလ် ပြုလုပ်သူဟု မှတ်ရပေမည်။
၃။ဘုရားရှင်၏ အလိုတော်ကျ ကုသိုလ်ပြုလုပ်နည်းကား သံသရာမှ လွတ်မြောင်လိုသည့် စိတ်ဖြင့် ကုသိုလ် ပြုလုပ်နည်းပေတည်း။
ထိုကဲ့သို့ တွေးနိုင်ရန်ကား လွတ်မြောက်မှုအတွက်သာ တွေးတတ်သည့် ဝိပသနာဉာဏ်ရှိဖို့သာလိုသည်။ ဝိပသနာဉာဏ် ရဖို့ရန်ကား လောဘ၊ ဒေါသ၊ မောဟကို လျော့မှသာ ရနိုင်ပေသည်။
ထိုကဲ့သို့ တွေးနိုင်ရန်ကား လွတ်မြောက်မှုအတွက်သာ တွေးတတ်သည့် ဝိပသနာဉာဏ်ရှိဖို့သာလိုသည်။ ဝိပသနာဉာဏ် ရဖို့ရန်ကား လောဘ၊ ဒေါသ၊ မောဟကို လျော့မှသာ ရနိုင်ပေသည်။
ထို့ကြောင့် ကုသိုလ်ပြုလုပ်မည့်သူသည် ဒါန ကုသိုလ်ကို ပြုလုပ်ပါက လိုချင်မှု မပါဘဲ လောဘကိုလျေှနေရသည်။ အလှူခံများ၊ အလှူဝတ္တုများနှင့် အလှူရှင်အပါအဝင် သက်ရှိသက်မဲ့ အရာအားလုံး မမြဲခြင်း အနိစ္စသဘော ရှိသည်ဟု လက္ခဏာယဉ် သုံးပါးတင်လျက် လှူတတ်ဖို့သာလိုသည်။
သီလဆောက်တည်ရာ၌လည်း မိမိကိုယ်တိုင် အသက်ရှည်မှုကို အလိုရှိသကဲ့သို့ အခြားသတ္တဝါများလည်း အသက်ရှည်မှုကို ရပါစေဟု မေတ္တာရှေ့ထားလျက် ဒေါသကို ပယ်ဖျောက်ကာ သီလဆောက်တည်ရမည် ဖြစ်သကဲ့သို့
ဘဝနာပွာများခြင်း တရားအားထုတ်ခြင်းဟာ စိတ်ချမ်းသာချင်ရုံသက်သက်ကြောင့် အားထုတ်သည်မဟုတ် ယခု ဘဝတင်ပဲ သံသရာမှ လွတ်မြောက်ရာ နိဗ္ဗာန်ကို ရလိုသောကြောင့် အားထုတ်သည်ဟု ပညာအားတင်လျက် မောဟကို ပယ်ဖျောက်နိုင်သည့် ပညာဉာဏ်ယှဉ်ဖို့ အထူးလိုအပ်သည်။
သီလဆောက်တည်ရာ၌လည်း မိမိကိုယ်တိုင် အသက်ရှည်မှုကို အလိုရှိသကဲ့သို့ အခြားသတ္တဝါများလည်း အသက်ရှည်မှုကို ရပါစေဟု မေတ္တာရှေ့ထားလျက် ဒေါသကို ပယ်ဖျောက်ကာ သီလဆောက်တည်ရမည် ဖြစ်သကဲ့သို့
ဘဝနာပွာများခြင်း တရားအားထုတ်ခြင်းဟာ စိတ်ချမ်းသာချင်ရုံသက်သက်ကြောင့် အားထုတ်သည်မဟုတ် ယခု ဘဝတင်ပဲ သံသရာမှ လွတ်မြောက်ရာ နိဗ္ဗာန်ကို ရလိုသောကြောင့် အားထုတ်သည်ဟု ပညာအားတင်လျက် မောဟကို ပယ်ဖျောက်နိုင်သည့် ပညာဉာဏ်ယှဉ်ဖို့ အထူးလိုအပ်သည်။
ဤကဲ့သို့ ဝိပသနာဉာဏ်ယှဉ်လျက် ကုသိုလ်ပြုလုပ်ခဲ့ပါက ဘဝတိုင်း ဒါနကုသိုလ်ကြောင့် ပစ္စည်းဥစ္စာပြည့်စုံမှု၊ သီလအစွမ်းကြောင့် အသက်ရှည်မှု၊ ကျန်းမာသန်စွမ်းမှု စသည့် အကျိုးထူများ၊ ဘဝနာ ဝိပသနာကုသိုလ်ကြောင့် ဒုက္ခများစုဝေးရာဘဝနှင့် အမြန်ကင်းကွာကာ နိဗ္ဗာန်ချမ်းသာကို ရောက်ရခြင်း စသည့် အကျိုးထူးများ ရနိုင်ပေသည်။
ထို့ကြောင့် ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ စသော ကုသိုလ်ကောင်းမှုများကို ပွားစည်းလိုသော သူတော်ကောင်းများသည် သံသရာအတွင်း ကျင်လည်နေရသည်ဖြစ်စေ၊ သံသရာက အမြန် လွတ်လိုသည်ဖြစ်စေ ကုသိုလ်လုပ်တိုင်း ဝိပသနာဉာဏ်ယှဉ်မှု ဉာဏသမ္ပယုတ် ကိုသာ ဖြစ်စေသင့်ပေသည်။
ထိုကဲ့သို့ ဒါနလုပ်ခြင်းသည် လောဘလျော့စေသည်၊ သီလဆောက်တည်ခြင်းသည် ဒေါသပါးစေသည်၊ ဝိပသနာဘာဝနာ ပွားများခြင်းသည် မောဟပါးကာ နိဗ္ဗာန်နှင့်နီးစေသည်ဟု အသိပြည့်နေပါက မိမိတို့ပြုလုပ်လိုက်သော ဒါနသည် ညောင်စေ့လောက်လှူ ညောင်ပင်လောက်ရသောကုသိုလ်၊ ပွားများသော ဘာဝနာတရားသည် ဝဋ်ကျွတ်ရာ ကုသိုလ်ဖြစ်မည်မှာ ဧကန်တည်း။
***
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်...
-ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ
No comments:
Post a Comment