Friday, September 16, 2016

အဘိဓမၼာ သိမွတ္ဖြယ္ (၂၁) (အဘိဓမ္မာ သိမှတ်ဖွယ် (၂၁))

[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၂၁)

--ဥာဏသမၸယုတ္စိတ္ ျဖစ္ေၾကာင္း (၅)ပါး--
၁။ မည္သည့္ေကာင္းမႈမဆို ေရွးျပဳစဥ္အခါတုန္းက ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရာဘ၀၌ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္သူ ျဖစ္ရပါလို၏ဟု ဆုေတာင္း၍ ေကာင္းမႈျပဳခဲ့လ်င္ ထိုကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးရာ ဘ၀၌ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္သူ ျဖစ္ရသည္။
၂။ ရူပဘံု၌ ဥတုသပၸါယ မၽွတျခင္း၊ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ ကင္းဆိတ္ျခင္း၊ ေဒါသ ဗ်ာပါဒ မရွိျခင္း၊ ဤအေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ဥာဏသမၸယုတ္စိတ္ အျဖစ္မ်ား၏။
၃။ သတၱ၀ါတို႔သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္အခါ၌ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ဘက္သို႔ စိတ္ညြတ္ေနျခင္း၊ သမာဓိနည္းပါးျခင္း၊ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ဆိုင္ရာတို႔၌ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ဥာဏ္ရွိသေလာက္ မရွိေသး။ အသက္ (၄၀)ေက်ာ္ (၅၀)အတြင္းကို ပညာဒသက အရြယ္က်မွ ကာမဂုဏ္စိတ္ နညး္ပါးလာျပီး သမာဓိၾကီးမားလာ၍ ဗဟုသုတလည္း မ်ားလာသျဖင့္ ဥာဏ္ထက္ျမက္လာၾကေပသည္။ ထိုအခါ ဥာဏသမၸယုတ္စိတ္မ်ား အျဖစ္မ်ားသည္ ဟူလို။
၄။ ငယ္ပင္ငယ္ေသာ္လည္း ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္ စီးျဖန္းေနသူျဖစ္လ်င္ သို႔မဟုတ္ ပညာေရး၌ ဂရုစိုက္ေနသူ ျဖစ္၍ ကိေလသာ နည္းပါးသူျဖစ္လၽွင္ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမက္တတ္၏။
၅။ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ေနခဲ့သူ၌လည္း မူလရင္း ပဋိသေႏၶမ်ိဳးေစ့က ဥာဏ္ဓါတ္ပါလာသျဖင့္ ဥာဏသမၸယုတ္ စိတ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။
--မွတ္ခ်က္။ ၀ိပါက္စိတ္ ႏွင့္ ၾကိယာစိတ္မ်ားကိုလည္း ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ျခင္း ေနရာ၌ ၀ိပါက္ ႏွင့္ ၾကိယာ စိတ္မ်ားကုိထည့္ေရတြက္ပါက ၀ိပါက္စိတ္ (၈) ပါး၊ ၾကိယာစိတ္ (၈) ပါး၊ ေပါင္း ကာမာ၀စရေသာဘနစိတ္ (၂၄) ပါးျဖစ္၏။
ထုိ ကာမာ၀စရေသာဘနစိတ္ (၂၄) တြင္ပါ၀င္ေသာ မဟာကုသုိလ္စိတ္ (၈) ပါးသည္ အစဥ္အတုိင္း အက်ိဳးေပးထက္သန္ေလသည္။ ထုိ႔အျပင္ ဉာဏ္ယွဥ္ရာ၌လည္း ၀ိပသနာဉာဏ္က ပုိမုိအက်ိဳးေပးထက္သန္ ကာ မိမိတုိ႔တစ္ခါေလာက္ျပဳလုိက္ေသာကုသုိလ္သည္ တစ္သံသရာ စံစားရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးကုိ ရတတ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုသုိလ္တြင္ နံပါတ္ (၁) ျဖစ္ကာ ဉာဏ္တြင္လည္း ၀ိပသနာဉာဏ္မ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရန္တုိက္ တြန္းလုိက္ရေပသည္။
သေဟတုက ကာမ၀စရ၀ိပါက စိတၱနိ၊ ၾကိယစိတၱာနိ စသည္ျဖင့္ သေဟတုကထည့္ကာ ဆိုရျခင္းကား အဟိတ္ကုသလ၀ိပါတ္၊ အဟိတ္ ၾကိယာတို႔ကို တားျမစ္လိုေသာ ေၾကာင့္တည္း။
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္...
-ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ

[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၂၁)

--ဉာဏသမ္ပယုတ်စိတ် ဖြစ်ကြောင်း (၅)ပါး--
၁။ မည်သည့်ကောင်းမှုမဆို ရှေးပြုစဉ်အခါတုန်းက ဤကောင်းမှုကြောင့် ဖြစ်ရာဘဝ၌ ဉာဏ်ပညာထက်မြက်သူ ဖြစ်ရပါလို၏ဟု ဆုတောင်း၍ ကောင်းမှုပြုခဲ့လျင် ထိုကုသိုလ်ကံ အကျိုးပေးရာ ဘဝ၌ ဉာဏ်ပညာထက်မြက်သူ ဖြစ်ရသည်။
၂။ ရူပဘုံ၌ ဥတုသပ္ပါယ မျှတခြင်း၊ လောကီအာရုံ ကာမဂုဏ် ကင်းဆိတ်ခြင်း၊ ဒေါသ ဗျာပါဒ မရှိခြင်း၊ ဤအကြောင်းတို့ကြောင့် ဉာဏသမ္ပယုတ်စိတ် အဖြစ်များ၏။
၃။ သတ္တဝါတို့သည် ငယ်ရွယ်စဉ်အခါ၌ လောကီအာရုံ ကာမဂုဏ်ဘက်သို့ စိတ်ညွတ်နေခြင်း၊ သမာဓိနည်းပါးခြင်း၊ လောကီ၊ လောကုတ္တရာ ဆိုင်ရာတို့၌ အကြားအမြင် ဗဟုသုတ နည်းပါးခြင်းကြောင့် ဉာဏ်ရှိသလောက် မရှိသေး။ အသက် (၄၀)ကျော် (၅၀)အတွင်းကို ပညာဒသက အရွယ်ကျမှ ကာမဂုဏ်စိတ် နည်းပါးလာပြီး သမာဓိကြီးမားလာ၍ ဗဟုသုတလည်း များလာသဖြင့် ဉာဏ်ထက်မြက်လာကြပေသည်။ ထိုအခါ ဉာဏသမ္ပယုတ်စိတ်များ အဖြစ်များသည် ဟူလို။
၄။ ငယ်ပင်ငယ်သော်လည်း ဘာဝနာကမ္မဋ္ဌာန် စီးဖြန်းနေသူဖြစ်လျင် သို့မဟုတ် ပညာရေး၌ ဂရုစိုက်နေသူ ဖြစ်၍ ကိလေသာ နည်းပါးသူဖြစ်လျှင် ဉာဏ်ပညာ ထက်မြက်တတ်၏။
၅။ တိဟိတ်ပဋိသန္ဓေ နေခဲ့သူ၌လည်း မူလရင်း ပဋိသန္ဓေမျိုးစေ့က ဉာဏ်ဓါတ်ပါလာသဖြင့် ဉာဏသမ္ပယုတ် စိတ်များသာ ဖြစ်သည်။
--မှတ်ချက်။ ဝိပါက်စိတ် နှင့် ကြိယာစိတ်များကိုလည်း ကုသိုလ်ပြုလုပ်ခြင်း နေရာ၌ ဝိပါက် နှင့် ကြိယာ စိတ်များကိုထည့်ရေတွက်ပါက ဝိပါက်စိတ် (၈) ပါး၊ ကြိယာစိတ် (၈) ပါး၊ ပေါင်း ကာမာဝစရသောဘနစိတ် (၂၄) ပါးဖြစ်၏။
ထို ကာမာဝစရသောဘနစိတ် (၂၄) တွင်ပါဝင်သော မဟာကုသိုလ်စိတ် (၈) ပါးသည် အစဉ်အတိုင်း အကျိုးပေးထက်သန်လေသည်။ ထို့အပြင် ဉာဏ်ယှဉ်ရာ၌လည်း ဝိပသနာဉာဏ်က ပိုမိုအကျိုးပေးထက်သန် ကာ မိမိတို့တစ်ခါလောက်ပြုလိုက်သောကုသိုလ်သည် တစ်သံသရာ စံစားရသည့် အဖြစ်မျိုးကို ရတတ်သည်။ ထို့ကြောင့် ကုသိုလ်တွင် နံပါတ် (၁) ဖြစ်ကာ ဉာဏ်တွင်လည်း ဝိပသနာဉာဏ်မျိုးဖြစ်အောင် ကြိုးစားကြရန်တိုက် တွန်းလိုက်ရပေသည်။
သဟေတုက ကာမဝစရဝိပါက စိတ္တနိ၊ ကြိယစိတ္တာနိ စသည်ဖြင့် သဟေတုကထည့်ကာ ဆိုရခြင်းကား အဟိတ်ကုသလဝိပါတ်၊ အဟိတ် ကြိယာတို့ကို တားမြစ်လိုသော ကြောင့်တည်း။
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်...
-ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ

No comments:

Post a Comment