အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၂၇)
--အရူဈာန္ (၄) ပါးအားထုတ္ပံု အဆက္--
--၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္--
၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္ကို အလိုရွိေသာ ေယာဂီသည္ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္ကို အဖန္ဖန္၀င္စား၍ အသားက်ေသာအခါ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္မွ အထတြင္ ငါရအပ္ျပီးေသာ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္သည္ ရူပပဥၥမဈာန္ တည္းဟူေသာ ရန္သူႏွင့္ နီးလွ၏။ ဒုတိယာရုပၸဈာန္ေလာက္လည္း မျငိမ္သက္ဟု အျပစ္ရႈျပီးလၽွင္ ေကာင္းကင္ပညတ္ကို အာရံုမျပဳေတာ့ဘဲ လြန္ေျမာက္၍ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္ကို အာရံုျပဳကာ အနႏၱ၀ိညာဏံဟု အဖန္ဖန္ ပြားလတ္ေသာ္ ထိုအာရံု၌ စြဲျမဲလ်က္ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္၌ နိကႏၱိတဏွာကင္းေသာအခါ ဥပစာရ ဘာ၀နာသို႔ေရာက္၏။ ထို႔ေနာက္ ဆက္၍အားထုတ္လၽွင္ ဒုတိယာရုပၸ၀ိညာဏ္ေခၚ ၀ိညာဏဥၥာယတနဈာန္ အပၸနာဘာ၀နာ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္ကို အလိုရွိေသာ ေယာဂီသည္ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္ကို အဖန္ဖန္၀င္စား၍ အသားက်ေသာအခါ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္မွ အထတြင္ ငါရအပ္ျပီးေသာ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္သည္ ရူပပဥၥမဈာန္ တည္းဟူေသာ ရန္သူႏွင့္ နီးလွ၏။ ဒုတိယာရုပၸဈာန္ေလာက္လည္း မျငိမ္သက္ဟု အျပစ္ရႈျပီးလၽွင္ ေကာင္းကင္ပညတ္ကို အာရံုမျပဳေတာ့ဘဲ လြန္ေျမာက္၍ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္ကို အာရံုျပဳကာ အနႏၱ၀ိညာဏံဟု အဖန္ဖန္ ပြားလတ္ေသာ္ ထိုအာရံု၌ စြဲျမဲလ်က္ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္၌ နိကႏၱိတဏွာကင္းေသာအခါ ဥပစာရ ဘာ၀နာသို႔ေရာက္၏။ ထို႔ေနာက္ ဆက္၍အားထုတ္လၽွင္ ဒုတိယာရုပၸ၀ိညာဏ္ေခၚ ၀ိညာဏဥၥာယတနဈာန္ အပၸနာဘာ၀နာ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
--အာကိဥၥညာယတနဈာန္--
အာကိဥၥညာယတနဈာန္ကို အလိုရွိေသာ ေယာဂီသည္ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္ကို အဖန္ဖန္၀င္စား၍ အသားက်ေသာအခါ ဈာန္မွအထတြင္ ငါရအပ္ျပီးေသာ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္သည္ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္ဟူေသာ ရန္သူႏွင့္ နီးလွ၏။ တတိယာရုပၸဈာန္ေလာက္လည္း မျငိမ္သက္ဟု အျပစ္ရႈျပီးလၽွင္ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္ကို ကို အာရံုမျပဳေတာ့ဘဲ အာရံု လြန္ေျမာက္၍ နတၱိေဘာပညာတ္ဟူေသာ အာရံုကိုမွန္းလ်က္ နတၱိကိဥၥိ ဟု စီးျဖန္းဖန္မ်ားလတ္ေသာ္ ထိုအာရံု၌ စြဲျမဲလ်က္ ဒုတိယာရုပၸ၀ိညာဏ္၌ နိကႏၱိတဏွာကင္းေသာအခါ ဥပစာရ ဘာ၀နာသို႔ေရာက္၏။ ထို႔ေနာက္ ဆက္၍အားထုတ္လၽွင္ တတိယာရုပၸ၀ိညာဏ္ေခၚ ေသာ အာကိဥၥညာယတနဈာန္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
အာကိဥၥညာယတနဈာန္ကို အလိုရွိေသာ ေယာဂီသည္ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္ကို အဖန္ဖန္၀င္စား၍ အသားက်ေသာအခါ ဈာန္မွအထတြင္ ငါရအပ္ျပီးေသာ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္သည္ အာကာသာနဥၥာယတနဈာန္ဟူေသာ ရန္သူႏွင့္ နီးလွ၏။ တတိယာရုပၸဈာန္ေလာက္လည္း မျငိမ္သက္ဟု အျပစ္ရႈျပီးလၽွင္ ပဌမာရုပၸ၀ိညာဏ္ကို ကို အာရံုမျပဳေတာ့ဘဲ အာရံု လြန္ေျမာက္၍ နတၱိေဘာပညာတ္ဟူေသာ အာရံုကိုမွန္းလ်က္ နတၱိကိဥၥိ ဟု စီးျဖန္းဖန္မ်ားလတ္ေသာ္ ထိုအာရံု၌ စြဲျမဲလ်က္ ဒုတိယာရုပၸ၀ိညာဏ္၌ နိကႏၱိတဏွာကင္းေသာအခါ ဥပစာရ ဘာ၀နာသို႔ေရာက္၏။ ထို႔ေနာက္ ဆက္၍အားထုတ္လၽွင္ တတိယာရုပၸ၀ိညာဏ္ေခၚ ေသာ အာကိဥၥညာယတနဈာန္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
--ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္--
ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ကို အလိုရွိေသာ ေယာဂီသည္ ေရွးနည္းအတိုင္း တတိယာရုပၸဈာန္ကို ေလ့လာျပီး အသားက်ေသာအခါ ဈာန္မွအထတြင္ ငါရအပ္ျပီးေသာ အာကိဥၥညာယတနဈာန္သည္ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္ တည္းဟူေသာ ရန္သူႏွင့္ နီးကပ္လွ၏။ စတုတၳာရုပဈာန္ေလာက္ည္း မျငိမ္သက္၊ သညာသည္ အိုင္းအမာ ဆူးေျငာင့္ႏွင့္တူ၏။ ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ကား မြန္ျမတ္လွေပ၏ဟု အာကိဥၥညာယတနဈာန္ကို အျပစ္ရႈလ်က္ ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ကို မြန္ျမတ္သည္ဟုထင္ျပီးလၽွင္ နတၱိေဘာပညာတ္အာရံုကို အာရံုမျပဳေတာ့ဘဲ လြန္ေျမာက္၍ တတိယာရုပၸဈာန္ကို အာရံုျပဳကာ သႏၱေမတံ၊ ပဏီတေမတံ ဟု အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားလတ္ေသာ္ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္၌ နိကႏၱိတဏွာ ကင္းကြာေသာအခါ ဥပစာရဘာ၀နာသို႔ေရာက္၏။ ထို႔ေနာက္ဆက္၍ အားထုတ္လၽွင္ ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ အပၸနာဘာ၀နာ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ကို အလိုရွိေသာ ေယာဂီသည္ ေရွးနည္းအတိုင္း တတိယာရုပၸဈာန္ကို ေလ့လာျပီး အသားက်ေသာအခါ ဈာန္မွအထတြင္ ငါရအပ္ျပီးေသာ အာကိဥၥညာယတနဈာန္သည္ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္ တည္းဟူေသာ ရန္သူႏွင့္ နီးကပ္လွ၏။ စတုတၳာရုပဈာန္ေလာက္ည္း မျငိမ္သက္၊ သညာသည္ အိုင္းအမာ ဆူးေျငာင့္ႏွင့္တူ၏။ ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ကား မြန္ျမတ္လွေပ၏ဟု အာကိဥၥညာယတနဈာန္ကို အျပစ္ရႈလ်က္ ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ကို မြန္ျမတ္သည္ဟုထင္ျပီးလၽွင္ နတၱိေဘာပညာတ္အာရံုကို အာရံုမျပဳေတာ့ဘဲ လြန္ေျမာက္၍ တတိယာရုပၸဈာန္ကို အာရံုျပဳကာ သႏၱေမတံ၊ ပဏီတေမတံ ဟု အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားလတ္ေသာ္ ၀ိဥာဏဥၥာယတနဈာန္၌ နိကႏၱိတဏွာ ကင္းကြာေသာအခါ ဥပစာရဘာ၀နာသို႔ေရာက္၏။ ထို႔ေနာက္ဆက္၍ အားထုတ္လၽွင္ ေန၀သညာနာသညာယတနဈာန္ အပၸနာဘာ၀နာ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
-ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ
[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၂၇)
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၂၇)
--အရူဈာန် (၄) ပါးအားထုတ်ပုံ အဆက်--
--ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်--
ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်ကို အလိုရှိသော ယောဂီသည် အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်ကို အဖန်ဖန်ဝင်စား၍ အသားကျသောအခါ အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်မှ အထတွင် ငါရအပ်ပြီးသော အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်သည် ရူပပဉ္စမဈာန် တည်းဟူသော ရန်သူနှင့် နီးလှ၏။ ဒုတိယာရုပ္ပဈာန်လောက်လည်း မငြိမ်သက်ဟု အပြစ်ရှုပြီးလျှင် ကောင်းကင်ပညတ်ကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ လွန်မြောက်၍ ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်ကို အာရုံပြုကာ အနန္တဝိညာဏံဟု အဖန်ဖန် ပွားလတ်သော် ထိုအာရုံ၌ စွဲမြဲလျက် ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်၌ နိကန္တိတဏှာကင်းသောအခါ ဥပစာရ ဘာဝနာသို့ရောက်၏။ ထို့နောက် ဆက်၍အားထုတ်လျှင် ဒုတိယာရုပ္ပဝိညာဏ်ခေါ် ဝိညာဏဉ္စာယတနဈာန် အပ္ပနာဘာဝနာ ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်ကို အလိုရှိသော ယောဂီသည် အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်ကို အဖန်ဖန်ဝင်စား၍ အသားကျသောအခါ အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်မှ အထတွင် ငါရအပ်ပြီးသော အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်သည် ရူပပဉ္စမဈာန် တည်းဟူသော ရန်သူနှင့် နီးလှ၏။ ဒုတိယာရုပ္ပဈာန်လောက်လည်း မငြိမ်သက်ဟု အပြစ်ရှုပြီးလျှင် ကောင်းကင်ပညတ်ကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ လွန်မြောက်၍ ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်ကို အာရုံပြုကာ အနန္တဝိညာဏံဟု အဖန်ဖန် ပွားလတ်သော် ထိုအာရုံ၌ စွဲမြဲလျက် ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်၌ နိကန္တိတဏှာကင်းသောအခါ ဥပစာရ ဘာဝနာသို့ရောက်၏။ ထို့နောက် ဆက်၍အားထုတ်လျှင် ဒုတိယာရုပ္ပဝိညာဏ်ခေါ် ဝိညာဏဉ္စာယတနဈာန် အပ္ပနာဘာဝနာ ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
--အာကိဉ္စညာယတနဈာန်--
အာကိဉ္စညာယတနဈာန်ကို အလိုရှိသော ယောဂီသည် ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်ကို အဖန်ဖန်ဝင်စား၍ အသားကျသောအခါ ဈာန်မှအထတွင် ငါရအပ်ပြီးသော ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်သည် အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်ဟူသော ရန်သူနှင့် နီးလှ၏။ တတိယာရုပ္ပဈာန်လောက်လည်း မငြိမ်သက်ဟု အပြစ်ရှုပြီးလျှင် ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်ကို ကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ အာရုံ လွန်မြောက်၍ နတ္တိဘောပညာတ်ဟူသော အာရုံကိုမှန်းလျက် နတ္တိကိဉ္စိ ဟု စီးဖြန်းဖန်များလတ်သော် ထိုအာရုံ၌ စွဲမြဲလျက် ဒုတိယာရုပ္ပဝိညာဏ်၌ နိကန္တိတဏှာကင်းသောအခါ ဥပစာရ ဘာဝနာသို့ရောက်၏။ ထို့နောက် ဆက်၍အားထုတ်လျှင် တတိယာရုပ္ပဝိညာဏ်ခေါ် သော အာကိဉ္စညာယတနဈာန် ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
အာကိဉ္စညာယတနဈာန်ကို အလိုရှိသော ယောဂီသည် ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်ကို အဖန်ဖန်ဝင်စား၍ အသားကျသောအခါ ဈာန်မှအထတွင် ငါရအပ်ပြီးသော ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်သည် အာကာသာနဉ္စာယတနဈာန်ဟူသော ရန်သူနှင့် နီးလှ၏။ တတိယာရုပ္ပဈာန်လောက်လည်း မငြိမ်သက်ဟု အပြစ်ရှုပြီးလျှင် ပဌမာရုပ္ပဝိညာဏ်ကို ကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ အာရုံ လွန်မြောက်၍ နတ္တိဘောပညာတ်ဟူသော အာရုံကိုမှန်းလျက် နတ္တိကိဉ္စိ ဟု စီးဖြန်းဖန်များလတ်သော် ထိုအာရုံ၌ စွဲမြဲလျက် ဒုတိယာရုပ္ပဝိညာဏ်၌ နိကန္တိတဏှာကင်းသောအခါ ဥပစာရ ဘာဝနာသို့ရောက်၏။ ထို့နောက် ဆက်၍အားထုတ်လျှင် တတိယာရုပ္ပဝိညာဏ်ခေါ် သော အာကိဉ္စညာယတနဈာန် ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
--နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်--
နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်ကို အလိုရှိသော ယောဂီသည် ရှေးနည်းအတိုင်း တတိယာရုပ္ပဈာန်ကို လေ့လာပြီး အသားကျသောအခါ ဈာန်မှအထတွင် ငါရအပ်ပြီးသော အာကိဉ္စညာယတနဈာန်သည် ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန် တည်းဟူသော ရန်သူနှင့် နီးကပ်လှ၏။ စတုတ္ထာရုပဈာန်လောက်ည်း မငြိမ်သက်၊ သညာသည် အိုင်းအမာ ဆူးငြောင့်နှင့်တူ၏။ နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်ကား မွန်မြတ်လှပေ၏ဟု အာကိဉ္စညာယတနဈာန်ကို အပြစ်ရှုလျက် နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်ကို မွန်မြတ်သည်ဟုထင်ပြီးလျှင် နတ္တိဘောပညာတ်အာရုံကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ လွန်မြောက်၍ တတိယာရုပ္ပဈာန်ကို အာရုံပြုကာ သန္တမေတံ၊ ပဏီတမေတံ ဟု အဖန်ဖန် ပွားများလတ်သော် ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်၌ နိကန္တိတဏှာ ကင်းကွာသောအခါ ဥပစာရဘာဝနာသို့ရောက်၏။ ထို့နောက်ဆက်၍ အားထုတ်လျှင် နေဝသညာနာသညာယတနဈာန် အပ္ပနာဘာဝနာ ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်ကို အလိုရှိသော ယောဂီသည် ရှေးနည်းအတိုင်း တတိယာရုပ္ပဈာန်ကို လေ့လာပြီး အသားကျသောအခါ ဈာန်မှအထတွင် ငါရအပ်ပြီးသော အာကိဉ္စညာယတနဈာန်သည် ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန် တည်းဟူသော ရန်သူနှင့် နီးကပ်လှ၏။ စတုတ္ထာရုပဈာန်လောက်ည်း မငြိမ်သက်၊ သညာသည် အိုင်းအမာ ဆူးငြောင့်နှင့်တူ၏။ နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်ကား မွန်မြတ်လှပေ၏ဟု အာကိဉ္စညာယတနဈာန်ကို အပြစ်ရှုလျက် နေဝသညာနာသညာယတနဈာန်ကို မွန်မြတ်သည်ဟုထင်ပြီးလျှင် နတ္တိဘောပညာတ်အာရုံကို အာရုံမပြုတော့ဘဲ လွန်မြောက်၍ တတိယာရုပ္ပဈာန်ကို အာရုံပြုကာ သန္တမေတံ၊ ပဏီတမေတံ ဟု အဖန်ဖန် ပွားများလတ်သော် ဝိဉာဏဉ္စာယတနဈာန်၌ နိကန္တိတဏှာ ကင်းကွာသောအခါ ဥပစာရဘာဝနာသို့ရောက်၏။ ထို့နောက်ဆက်၍ အားထုတ်လျှင် နေဝသညာနာသညာယတနဈာန် အပ္ပနာဘာဝနာ ဖြစ်ပေါ်လာသည်။
-ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ
No comments:
Post a Comment