[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၄၇)
--ဒါနျပဳရာ၌ အထူးမွတ္ဖြယ္--
(အဆက္)
(အဆက္)
ေပးကမ္းလႈဒါန္းလို႔ ရလာတဲ့ပစၥည္းကို ခံစားရံုနဲ႔ မျပီးေသးေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က အဘိဓမၼာမွာ ေဟာေၾကားခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါန အက်ိဳးကို ဒါနရဲ႕ အရွင္ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္ ပစၥည္းဥစၥာရရွိလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါန အက်ိဳးကို သူတပါးရရွိေအာင္ အမၽွေပးဖို႔ ထပ္ဆင့္ညြန္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ျခင္းဟာ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ျခင္း တမ်ိဳးပဲ ျဖစ္တာမို႔ ကိုယ့္ကိုအေႏွာက္အယွက္ေပးသူ မရွိေတာ့ပါဘူး။
မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ေရာက္လာႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္မ်ားကိုပါ အကာအကြယ္ ေပးလာပါသတဲ့။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ္ရွာလို႔ ရလာတဲ့ ပစၥည္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကိုယ္က တရားေသာ အားျဖင့္ရွာခဲ့ေပမယ့္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္က အလကားပါ မတရားလုပ္ရင္း ၾကီးပြားလာသူ စတဲ့ မေကာင္းစကားနဲ႔ ေျပာၾကားကာ ကဲ့ရဲ႕တာမ်ိဳးကိုလဲ ၾကံဳရတတ္ပါေသးတယ္။ ဒါဟာလဲ ေလာကရဲ႕ သဘာ၀တစ္ခုေပမို႔ အလြယ္တကူ ေရွာင္လို႔ရတဲ့ နည္းကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ဒါနလုပ္ျပီးတိုင္း ကိုယ့္ရဲ႕ဒါနအက်ိဳးကို သူမ်ားအတြက္ အမၽွေ၀ ခံစားေစရံုမက သူမ်ားလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားကိုလဲ ကိုယ္တိုင္ေက်နပ္သေဘာက်ကာ ေကာင္းေၾကာင္းေျပာေပးဖို႔ အလႈရွင္မ်ားနဲ႔ ထပ္တူ ၀မ္းေျမာက္ေျပဖို႔ (သာဓု)ပါ လိုအပ္လာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလို ၀မ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚေပးခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ ကိုယ္မတရား ၾကီးပြားတာေတာင္မွ သူကံေကာင္းလို႔ ရတာပါလို႔ အေကာင္းျမင္ေပးတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကိုပါ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရပါတယ္။ ေကာင္းတာနဲ႔ ၾကီးပြားသူ နာမည္ၾကီးသူမ်ားအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာစရာမလိုေလာက္ေအာင္ ျပည့္စံုတယ္ဆိုရမွာပါ။
ဘ၀ဆိုတာ ခက္ခဲရႈပ္ေထြးမႈနဲ႔ ဖန္တီးထားတာမို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းျပည့္စံုရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ေသးဘူးဆိုတာ သိၾကမွာပါ။ ရလာတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို က်န္းက်န္းမာမာသံုးေဆာင္ ႏိုင္ဖို႔လဲ လိုလာျပန္ပါတယ္။ အက်ိဳးတရားေတြဆိုတာ အေၾကာင္းကင္းျပီးျဖစ္မလာတတ္တာမို႔ အက်ိဳးျပည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အေၾကာင္းကို ျဖည့္ရဦးမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါနလုပ္သူတစ္ေယာက္ဟာ ဒါနရဲ႕အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို ေကာင္းေကာင္းသံုးေဆာင္ ခံစားခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သီလ-ကိုယ္က်င့္တရားပါ ျပည့္စံုဖို႔ လိုအပ္လာပါျပီ။ သီလဆိုတာဟာ ေရွာင္သီလ နဲ႔ ေဆာင္သီလ ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိျပန္ပါတယ္။ ေရွာင္သီလဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း သိျပီးသားျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလ၊ ရွစ္ပါးသီလ စတဲ့ အက်င့္မ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ပါပဲ။ ငါးပါးသီလကို ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ ေနရာမွာလဲ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳးရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတာကိုပါ အပိုသိထားဖို႔ လိုပါတယ္။
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
[ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ]
[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၄၇)
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၄၇)
--ဒါနပြုရာ၌ အထူးမှတ်ဖွယ်--
(အဆက်)
(အဆက်)
ပေးကမ်းလှုဒါန်းလို့ ရလာတဲ့ပစ္စည်းကို ခံစားရုံနဲ့ မပြီးသေးကြောင့် ဘုရားရှင်က အဘိဓမ္မာမှာ ဟောကြေားခဲ့ပါသေးတယ်။ ဒါကြောင့် ကိုယ်လုပ်ခဲ့တဲ့ ဒါန အကျိုးကို ဒါနရဲ့ အရှင်ဖြစ်လာတဲ့ အချိန် ပစ္စည်းဥစ္စာရရှိလာတဲ့ အချိန်မှာ လုပ်ခဲ့တဲ့ ဒါန အကျိုးကို သူတပါးရရှိအောင် အမျှပေးဖို့ ထပ်ဆင့်ညွန်ကြားခဲ့ပါတယ်။ အဲဒီလို လုပ်ခြင်းဟာ အိမ်နီးနားချင်းများနဲ့ မိတ်ဆွေဖွဲ့ခြင်း တမျိုးပဲ ဖြစ်တာမို့ ကိုယ့်ကိုအနှောက်အယှက်ပေးသူ မရှိတော့ပါဘူး။
မိတ်ဆွေများ ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် ရောက်လာနိုင်တဲ့ အန္တရာယ်များကိုပါ အကာအကွယ် ပေးလာပါသတဲ့။ ဒါ့အပြင် ကိုယ်ရှာလို့ ရလာတဲ့ ပစ္စည်းနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ကိုယ်က တရားသော အားဖြင့်ရှာခဲ့ပေမယ့် ဘေးပတ်ဝန်းကျင်က အလကားပါ မတရားလုပ်ရင်း ကြီးပွားလာသူ စတဲ့ မကောင်းစကားနဲ့ ပြောကြားကာ ကဲ့ရဲ့တာမျိုးကိုလဲ ကြုံရတတ်ပါသေးတယ်။ ဒါဟာလဲ လောကရဲ့ သဘာဝတစ်ခုပေမို့ အလွယ်တကူ ရှောင်လို့ရတဲ့ နည်းကတော့ ကိုယ်တိုင်ဒါနလုပ်ပြီးတိုင်း ကိုယ့်ရဲ့ဒါနအကျိုးကို သူများအတွက် အမျှေ၀ ခံစားစေရုံမက သူများလုပ်ခဲ့တဲ့ ကောင်းမှုကုသိုလ်များကိုလဲ ကိုယ်တိုင်ကျေနပ်သဘောကျကာ ကောင်းကြောင်းပြောပေးဖို့ အလှုရှင်များနဲ့ ထပ်တူ ဝမ်းမြောက်ပြေဖို့ (သာဓု)ပါ လိုအပ်လာပြန်ပါတယ်။ အဲဒီလို ဝမ်းမြောက်နုမော် သာဓုခေါ်ပေးခဲ့တဲ့ အကျိုးကျေးဇူးက်တော့ ကိုယ်မတရား ကြီးပွားတာတောင်မှ သူကံကောင်းလို့ ရတာပါလို့ အကောင်းမြင်ပေးတဲ့ အခြေအနေမျိုးကိုပါ ပိုင်ဆိုင်ခွင့်ရပါတယ်။ ကောင်းတာနဲ့ ကြီးပွားသူ နာမည်ကြီးသူများအတွက်ဆိုရင်တော့ ပြောစရာမလိုလောက်အောင် ပြည့်စုံတယ်ဆိုရမှာပါ။
ဘဝဆိုတာ ခက်ခဲရှုပ်ထွေးမှုနဲ့ ဖန်တီးထားတာမို့ ပြောခဲ့တဲ့ အကြောင်းပြည့်စုံရုံနဲ့ မလုံလောက်သေးဘူးဆိုတာ သိကြမှာပါ။ ရလာတဲ့ ပစ္စည်းဥစ္စာများကို ကျန်းကျန်းမာမာသုံးဆောင် နိုင်ဖို့လဲ လိုလာပြန်ပါတယ်။ အကျိုးတရားတွေဆိုတာ အကြောင်းကင်းပြီးဖြစ်မလာတတ်တာမို့ အကျိုးပြည့်ချင်တယ်ဆိုရင် အကြောင်းကို ဖြည့်ရဦးမှာပါ။ ဒါကြောင့် ဒါနလုပ်သူတစ်ယောက်ဟာ ဒါနရဲ့အကျိုးဖြစ်တဲ့ ပစ္စည်းဥစ္စာများကို ကောင်းကောင်းသုံးဆောင် ခံစားချင်တယ် ဆိုရင်တော့ သီလ-ကိုယ်ကျင့်တရားပါ ပြည့်စုံဖို့ လိုအပ်လာပါပြီ။ သီလဆိုတာဟာ ရှောင်သီလ နဲ့ ဆောင်သီလ ဆိုပြီး နှစ်မျိုးရှိပြန်ပါတယ်။ ရှောင်သီလဆိုတာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တိုင်း သိပြီးသားဖြစ်တဲ့ ငါးပါးသီလ၊ ရှစ်ပါးသီလ စတဲ့ အကျင့်များကို ရှောင်ကြဉ်ဖို့ပါပဲ။ ငါးပါးသီလကို ရှောင်ကြဉ်တဲ့ နေရာမှာလဲ အထက်ကပြောခဲ့တဲ့ အသိဉာဏ်မျိုးရှိဖို့ လိုအပ်တယ်ဆိုတာကိုပါ အပိုသိထားဖို့ လိုပါတယ်။
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်။
[ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ]
No comments:
Post a Comment