[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၄၁)
--၀ိရတီ ေစတသိတ္ (၃)ပါး--
၁။ သမၼာ၀ါစာ = အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ႏွင့္ မဆက္စပ္ဘဲ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသေဘာ။
၂။ သမၼာကမၼ ႏၱ = အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ႏွင့္ မဆက္စပ္ဘဲ ကာယဒုစရိုက္ သံုးပါးကို ေရွာင္ၾကည္ျခင္း သေဘာ။
၃။ သမၼာအာဇီ၀ = အသက္ေမြး၀မ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ၀စီဒုစရိုက္ ေလးပါး ကာယဒုစရိုက္ သံုးပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း သေဘာ။
၁။ သမၼာ၀ါစာ = အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ႏွင့္ မဆက္စပ္ဘဲ ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသေဘာ။
၂။ သမၼာကမၼ ႏၱ = အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ႏွင့္ မဆက္စပ္ဘဲ ကာယဒုစရိုက္ သံုးပါးကို ေရွာင္ၾကည္ျခင္း သေဘာ။
၃။ သမၼာအာဇီ၀ = အသက္ေမြး၀မ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ၀စီဒုစရိုက္ ေလးပါး ကာယဒုစရိုက္ သံုးပါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း သေဘာ။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဘ၀၌ျပည့္၀ေသာ ကုသိုလ္အက်ိဳးကို ခံစားရလိုပါက ေရွာင္ၾကဥ္မွ ပါ၀င္ႏိုင္ေသာ ၀ိရတီေစတသိတ္ သံုးပါးကို ပါ၀င္ေစရမည္။ ၀ိရတီ ေစတသိတ္သာ မပါ၀င္ပါက မၾကားခ်င္တာကိုလည္း ၾကားရေနရဦးမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ မလုပ္ခ်င္သည္ကိုလည္း လုပ္ေနရေပဦးမည္။ ထို႔အျပင္ အသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ပစၥည္း၊ ဥစၥာ၊ စီးပြားရွာေသာအခါ၌ မတာရားသျဖင့္ ရွာေနရမည္မွာ ေသခ်ာေပသည္။
--အပၸမညာေစတသိတ္ ႏွစ္ပါး--
၁။ ကရုဏာ = ဒုကၡိတ သတၱ၀ါ ပညတ္ကို အာရံုျပဳ၍ သနားၾကင္နာျခင္းသေဘာ
၂။ မုဒိတာ = သုခိတ သတၱ၀ါ ပညတ္ကိုအာရံုျပဳ၍ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းသေဘာ။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဘ၀၌ ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ အေစာင့္အရွာက္မ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လိုပါက အပၸမညာေစတသိတ္မ်ား ျဖစ္ေသာ ကရုဏာ၊ မုဒိတာတို႔ ပါ၀င္ေစရန္ မေမ့သင့္ေပ။
၁။ ကရုဏာ = ဒုကၡိတ သတၱ၀ါ ပညတ္ကို အာရံုျပဳ၍ သနားၾကင္နာျခင္းသေဘာ
၂။ မုဒိတာ = သုခိတ သတၱ၀ါ ပညတ္ကိုအာရံုျပဳ၍ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းသေဘာ။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဘ၀၌ ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ အေစာင့္အရွာက္မ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လိုပါက အပၸမညာေစတသိတ္မ်ား ျဖစ္ေသာ ကရုဏာ၊ မုဒိတာတို႔ ပါ၀င္ေစရန္ မေမ့သင့္ေပ။
--ပညိေျႏၵ ေစတသိတ္--
၁။ ပညိေျႏၵ = အာရံု၏ အမွန္သေဘာကို ထိုးထြင္း၍ သိမႈကိစၥ၌ အစိုးရျခင္း သေဘာ။
အမွာ။ ။ ေသာဘနေစတသိတ္ (၂၅)ပါး တို႔တြင္ အခ်ဳပ္ေစတသိတ္ကား ပညာေစတသိတ္ပင္တည္း။
အေကာင္း အဆိုး အေၾကာင္း အက်ိဳးကို မွတ္ကန္စြာသိေနသူ တစ္ေယာက္သည္ မည္သည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို လုပ္သည္ျဖစ္ေစ တိက်၊ ေကာင္းမြန္စြာ လုပ္မည္သာ ျဖစ္၏။
တိက်ေကာင္းမြန္ေသာ ေကာင္းမႈကို လုပ္ပါက တိက်ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ိဳးကို ရမည္မွာ ဧကန္ပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္သူတိုင္း ဘ၀မွာ မေကာင္းတာ မၾကံဳရေအာင္ ၀ိရတီ သံုးပါး။ ပတ္၀န္းက်င္က မည္သည့္အခါမွ မေကာင္းတာ မျမင္ရေလေအာင္ အပၸမညာ ႏွစ္ပါးႏွင့္ ဘ၀မွ လြန္ေျမာက္ေစရန္ ထူးျခားေသာ ပညာေစတသိတ္ကို ပါ၀င္ေစလ်က္ ေကာင္းမႈျပဳရမည္ သာတည္း။
၁။ ပညိေျႏၵ = အာရံု၏ အမွန္သေဘာကို ထိုးထြင္း၍ သိမႈကိစၥ၌ အစိုးရျခင္း သေဘာ။
အမွာ။ ။ ေသာဘနေစတသိတ္ (၂၅)ပါး တို႔တြင္ အခ်ဳပ္ေစတသိတ္ကား ပညာေစတသိတ္ပင္တည္း။
အေကာင္း အဆိုး အေၾကာင္း အက်ိဳးကို မွတ္ကန္စြာသိေနသူ တစ္ေယာက္သည္ မည္သည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို လုပ္သည္ျဖစ္ေစ တိက်၊ ေကာင္းမြန္စြာ လုပ္မည္သာ ျဖစ္၏။
တိက်ေကာင္းမြန္ေသာ ေကာင္းမႈကို လုပ္ပါက တိက်ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ိဳးကို ရမည္မွာ ဧကန္ပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္သူတိုင္း ဘ၀မွာ မေကာင္းတာ မၾကံဳရေအာင္ ၀ိရတီ သံုးပါး။ ပတ္၀န္းက်င္က မည္သည့္အခါမွ မေကာင္းတာ မျမင္ရေလေအာင္ အပၸမညာ ႏွစ္ပါးႏွင့္ ဘ၀မွ လြန္ေျမာက္ေစရန္ ထူးျခားေသာ ပညာေစတသိတ္ကို ပါ၀င္ေစလ်က္ ေကာင္းမႈျပဳရမည္ သာတည္း။
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
[ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ]
[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၄၁)
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၄၁)
--ဝိရတီ စေတသိတ် (၃)ပါး--
၁။ သမ္မာဝါစာ = အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း နှင့် မဆက်စပ်ဘဲ ဝစီဒုစရိုက်လေးပါးကို ရှောင်ကြဉ်ခြင်းသဘော။
၂။ သမ္မာကမ္မ န္တ = အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း နှင့် မဆက်စပ်ဘဲ ကာယဒုစရိုက် သုံးပါးကို ရှောင်ကြည်ခြင်း သဘော။
၃။ သမ္မာအာဇီ၀ = အသက်မွေးဝမ်ကြောင်းနှင့် ဆက်စပ်၍ ဝစီဒုစရိုက် လေးပါး ကာယဒုစရိုက် သုံးပါးကို ရှောင်ကြဉ်ခြင်း သဘော။
၁။ သမ္မာဝါစာ = အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း နှင့် မဆက်စပ်ဘဲ ဝစီဒုစရိုက်လေးပါးကို ရှောင်ကြဉ်ခြင်းသဘော။
၂။ သမ္မာကမ္မ န္တ = အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း နှင့် မဆက်စပ်ဘဲ ကာယဒုစရိုက် သုံးပါးကို ရှောင်ကြည်ခြင်း သဘော။
၃။ သမ္မာအာဇီ၀ = အသက်မွေးဝမ်ကြောင်းနှင့် ဆက်စပ်၍ ဝစီဒုစရိုက် လေးပါး ကာယဒုစရိုက် သုံးပါးကို ရှောင်ကြဉ်ခြင်း သဘော။
မှတ်ချက်။ ။ ဘဝ၌ပြည့်ဝသော ကုသိုလ်အကျိုးကို ခံစားရလိုပါက ရှောင်ကြဉ်မှ ပါဝင်နိုင်သော ဝိရတီစေတသိတ် သုံးပါးကို ပါဝင်စေရမည်။ ဝိရတီ စေတသိတ်သာ မပါဝင်ပါက မကြားချင်တာကိုလည်း ကြားရနေရဦးမည် ဖြစ်သကဲ့သို့ မလုပ်ချင်သည်ကိုလည်း လုပ်နေရပေဦးမည်။ ထို့အပြင် အသက်ရှင်သန်ရေးအတွက် ပစ္စည်း၊ ဥစ္စာ၊ စီးပွားရှာသောအခါ၌ မတာရားသဖြင့် ရှာနေရမည်မှာ သေချာပေသည်။
--အပ္ပမညာစေတသိတ် နှစ်ပါး--
၁။ ကရုဏာ = ဒုက္ခိတ သတ္တဝါ ပညတ်ကို အာရုံပြု၍ သနားကြင်နာခြင်းသဘော
၂။ မုဒိတာ = သုခိတ သတ္တဝါ ပညတ်ကိုအာရုံပြု၍ ဝမ်းမြောက်ခြင်းသဘော။
မှတ်ချက် ။ ။ ဘဝ၌ ထူးခြားသော ပုဂ္ဂိုလ်၊ အစောင့်အရှာက်များသော ပုဂ္ဂိုလ်ဖြစ်လိုပါက အပ္ပမညာစေတသိတ်များ ဖြစ်သော ကရုဏာ၊ မုဒိတာတို့ ပါဝင်စေရန် မမေ့သင့်ပေ။
၁။ ကရုဏာ = ဒုက္ခိတ သတ္တဝါ ပညတ်ကို အာရုံပြု၍ သနားကြင်နာခြင်းသဘော
၂။ မုဒိတာ = သုခိတ သတ္တဝါ ပညတ်ကိုအာရုံပြု၍ ဝမ်းမြောက်ခြင်းသဘော။
မှတ်ချက် ။ ။ ဘဝ၌ ထူးခြားသော ပုဂ္ဂိုလ်၊ အစောင့်အရှာက်များသော ပုဂ္ဂိုလ်ဖြစ်လိုပါက အပ္ပမညာစေတသိတ်များ ဖြစ်သော ကရုဏာ၊ မုဒိတာတို့ ပါဝင်စေရန် မမေ့သင့်ပေ။
--ပညိနြေ္ဒ စေတသိတ်--
၁။ ပညိနြေ္ဒ = အာရုံ၏ အမှန်သဘောကို ထိုးထွင်း၍ သိမှုကိစ္စ၌ အစိုးရခြင်း သဘော။
အမှာ။ ။ သောဘနစေတသိတ် (၂၅)ပါး တို့တွင် အချုပ်စေတသိတ်ကား ပညာစေတသိတ်ပင်တည်း။
အကောင်း အဆိုး အကြောင်း အကျိုးကို မှတ်ကန်စွာသိနေသူ တစ်ယောက်သည် မည်သည့် ကုသိုလ်ကောင်းမှုကို လုပ်သည်ဖြစ်စေ တိကျ၊ ကောင်းမွန်စွာ လုပ်မည်သာ ဖြစ်၏။
တိကျကောင်းမွန်သော ကောင်းမှုကို လုပ်ပါက တိကျကောင်းမွန်သော အကျိုးကို ရမည်မှာ ဧကန်ပင်။ ထို့ကြောင့် ကုသိုလ်ကောင်းမှု ပြုလုပ်သူတိုင်း ဘဝမှာ မကောင်းတာ မကြုံရအောင် ဝိရတီ သုံးပါး။ ပတ်ဝန်းကျင်က မည်သည့်အခါမှ မကောင်းတာ မမြင်ရလေအောင် အပ္ပမညာ နှစ်ပါးနှင့် ဘဝမှ လွန်မြောက်စေရန် ထူးခြားသော ပညာစေတသိတ်ကို ပါဝင်စေလျက် ကောင်းမှုပြုရမည် သာတည်း။
၁။ ပညိနြေ္ဒ = အာရုံ၏ အမှန်သဘောကို ထိုးထွင်း၍ သိမှုကိစ္စ၌ အစိုးရခြင်း သဘော။
အမှာ။ ။ သောဘနစေတသိတ် (၂၅)ပါး တို့တွင် အချုပ်စေတသိတ်ကား ပညာစေတသိတ်ပင်တည်း။
အကောင်း အဆိုး အကြောင်း အကျိုးကို မှတ်ကန်စွာသိနေသူ တစ်ယောက်သည် မည်သည့် ကုသိုလ်ကောင်းမှုကို လုပ်သည်ဖြစ်စေ တိကျ၊ ကောင်းမွန်စွာ လုပ်မည်သာ ဖြစ်၏။
တိကျကောင်းမွန်သော ကောင်းမှုကို လုပ်ပါက တိကျကောင်းမွန်သော အကျိုးကို ရမည်မှာ ဧကန်ပင်။ ထို့ကြောင့် ကုသိုလ်ကောင်းမှု ပြုလုပ်သူတိုင်း ဘဝမှာ မကောင်းတာ မကြုံရအောင် ဝိရတီ သုံးပါး။ ပတ်ဝန်းကျင်က မည်သည့်အခါမှ မကောင်းတာ မမြင်ရလေအောင် အပ္ပမညာ နှစ်ပါးနှင့် ဘဝမှ လွန်မြောက်စေရန် ထူးခြားသော ပညာစေတသိတ်ကို ပါဝင်စေလျက် ကောင်းမှုပြုရမည် သာတည်း။
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်။
[ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ]
No comments:
Post a Comment