Friday, October 28, 2016

အဘိဓမၼာ သိမွတ္ဖြယ္ (၄၉) (အဘိဓမ္မာ သိမှတ်ဖွယ် (၄၉))

[Zawgyi]
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ အေၾကာင္း သိမွတ္ဖြယ္ (၄၉)
--ဒါနျပဳရာ၌ အထူးမွတ္ဖြယ္--
(အဆက္)
ျပီးေတာ့ ေရွာင္သီလထဲမွာ ပါဏာတိပါတ စတဲ့ ငါးပါးသီလထဲမွာ ျမဳပ္ေနတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ဥာဏ္နဲ႔ေဖၚရင္း အသိကိုပြားေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါေသးတယ္။ ဒါန အလႈလုပ္မဲ့သူမ်ား အထူးသိထားရမယ့္ ေရွာင္ၾကည္စရာေလးမ်ားကို အတိအက် သိထားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြကို ၀ိရတီ-ေရွာင္ၾကည္စရာမ်ား လို႔ ေခၚပါတယ္။
၀ိရတီ-ေရွာင္ၾကဥ္စရာေတြကေတာ့ မေကာင္းတဲ့စကားကို မေျပာျခင္း၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္ျခင္း နဲ႔ မမွန္ကန္တဲ့ လုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္မေမြးျခင္းတို႔ပါပဲ။ ဒါေတြက သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼ ႏၱ နဲ႔ သမၼာအာဇီ၀ တို႔ပါပဲ။ သမၼာ၀ါစာကို ဆက္ျပီးအေျခခံမယ္ဆိုရင္ ၁။ မုသ၀ါဒ-မမွန္တဲ့စကားကို ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ၂။ ပိသုဏ၀ါစာ- အတင္းေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခင္း ၃။ ဖရုသ၀ါစာ- ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားအေျပာအဆိုအသံုးအႏံႈးကို သံုးျခင္း ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း နဲ႔ ၄။ သမၹပၸလာပ- အရည္မရ အဖတ္မရ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ကိုသာ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ စကားကို ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ဆိုျပီး ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒါနလုပ္တာပဲ ဘာလို႔မ်ား ဒီလို သီလေတြ ၀ိရတီေတြကို ပါေစရမွာလဲ ေဆာက္တည္ေနရမွာလဲ စတဲ့ အေတြးမ်ိဳး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတဲ့ ဓမၼတရားေတာ္မ်ားဟာ အက်ိဳးကိုျဖစ္ေစတဲ့ေနရာမွာ အဆက္အစပ္ ရွိေနပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒါန ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အသိနဲ႔ သတိ မရွိခဲ့ရင္ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္ဆိုတာ ၀င္လာႏိုင္ေၾကာင္း၊ **ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာဓမၼာ၊ ပ စၦိမာနံ ပ စၦိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ ဥပနိသယ ပစၥေယန ပစၥေယာ** ဆိုတဲ့ ပဌာန္းမွာေဟာၾကား အသိေပးခဲ့ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈလုပ္ေနတုန္းမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေလးေတြ တခါတေလ ေပၚလာတတ္ပါသတဲ့။ ရလာႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးရလာဒ္ကို ဆက္လက္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။
ဒါနဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကိုလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ မေကာငး္တဲ့အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ၀င္မလာေအာင္ ကာယကံအျပင္ ၀စီကံကိုပါ ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနရပါတယ္။ ဒါဟာ ဒါန ေကာင္းမႈ အက်ိဳးေပးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကာယကံ-ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ လိုအပ္မႈ ၀စီကံ-ႏွဳတ္နဲ႔ နားတို႔ရဲ႕ လိုအပ္မႈေတြ အေကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ေစပါတယ္။ တကယ္လို႔ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား ေရာျပီးပါလာမယ္ဆိုရင္ ရလာႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးေတြကေတာ့ ဒါနလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သမၼာ၀ါစာထဲက (၁)မုသာ၀ါဒျဖစ္တဲ့ လိမ္ညာေျပာဆိုမႈကို မေရွာင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဒါနအရွင္ဟာ ႏႈတ္ခမ္းမလွသလို သြားလည္းမညီေတာ့ပါဘူး။ မေကာင္းက်ိဳးဟာဒါနဲ႔တင္ ရပ္မသြားေသးပါဘူး။ သူေျပာတဲ့စကားကိုလည္း ယံုၾကည္သူနည္းသြားသလို သူဟာ ဒါနအက်ိဳးျဖစ္တဲ့ စည္းစိမ္မ်ားကို ခံစားတဲ့ေနရာမွာလဲ လူလိမ္ခံရပါလိမ့္ဦးမယ္တဲ့။ ဒါေတြကို ၾကံဳခ်င္သူဆိုတာ ရွိမယ္မထင္ပါဘူး။
ပစၥည္းမရွိလို႔ ဒါမ်ိဳးမၾကံဳရတာ ခံစာေပမယ့္ ခ်မ္းသာတဲ့အခ်ိန္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အခ်ိန္မွာဆိုရင္ေတာ့ အညာခံ အလိမ္ခံ အယံုအၾကည္မရွိစတဲ့ အေျခအေနေတြကို ခံရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မသက္သာလွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဒါနလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မုသားမေျပာမိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ (၂) ပိသုဏ၀ါစာ- အတင္းေျပာတာကိုပါ ေရွာင္ရပါလိမ့္မယ္။ မေရွာင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ရလာမဲ့ အက်ိဳးကေတာ့ ခ်မ္းသာတာ နာမည္ေက်ာ္တာေတြဟာ မေကာင္းတာနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ဖို႔ ျဖစ္လာသလို ေကာင္းတာနဲ႔ရခဲ့ေက်ာ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္လဲ အေကာင္းေျပာသူဆိုတာ ရွိမလာပါဘူးတဲ့။
အနီးဆံုးခံရမယ့္ အေျခအေနကေတာ့ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားကေတာင္ အေကာင္းမေျပာတဲ့ အေျခအေနကို ပိုင္ဆိုလာရတတ္ပါသတဲ့။ ကိုယ္က သူ႔အေပၚ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ကိုယ့္ကို အေကာင္းမျမင္တဲ့ အျဖစ္ေလးေတြၾကံဳဖူးရင္ ဒါနလုပ္ရာမွာ ဘာေတြက်န္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကို သိႏိုင္မွာပါ။
-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
[ပညာပါရမီ ဆရာေတာ္ အရွင္ဥာဏ၀ရ ေရးသားျပဳစုေသာ အဘိဓမၼာပိုခ်ခ်က္မ်ားမွ]

[Unicode]
အဘိဓမ္မာတရားတော် အကြောင်း သိမှတ်ဖွယ် (၄၉)
--ဒါနပြုရာ၌ အထူးမှတ်ဖွယ်--
(အဆက်)
ပြီးတော့ ရှောင်သီလထဲမှာ ပါဏာတိပါတ စတဲ့ ငါးပါးသီလထဲမှာ မြုပ်နေတဲ့ အဓိပ္ပါယ်ကို ဉာဏ်နဲ့ဖေါ်ရင်း အသိကိုပွားအောင်လုပ်ဖို့ လိုပါသေးတယ်။ ဒါန အလှုလုပ်မဲ့သူများ အထူးသိထားရမယ့် ရှောင်ကြည်စရာလေးများကို အတိအကျ သိထားရပါလိမ့်မယ်။ ဒါတွေကို ဝိရတီ-ရှောင်ကြည်စရာများ လို့ ခေါ်ပါတယ်။
ဝိရတီ-ရှောင်ကြဉ်စရာတွေကတော့ မကောင်းတဲ့စကားကို မပြောခြင်း၊ မကောင်းတဲ့ အလုပ်ကို မလုပ်ခြင်း နဲ့ မမှန်ကန်တဲ့ လုပ်ငန်းနဲ့ အသက်မမွေးခြင်းတို့ပါပဲ။ ဒါတွေက သမ္မာဝါစာ၊ သမ္မာကမ္မ န္တ နဲ့ သမ္မာအာဇီ၀ တို့ပါပဲ။ သမ္မာဝါစာကို ဆက်ပြီးအခြေခံမယ်ဆိုရင် ၁။ မုသဝါဒ-မမှန်တဲ့စကားကို ပြောခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း ၂။ ပိသုဏဝါစာ- အတင်းပြောခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ခင်း ၃။ ဖရုသဝါစာ- ကြမ်းတမ်းတဲ့ စကားအပြောအဆိုအသုံးအနှုံးကို သုံးခြင်း ပြောခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း နဲ့ ၄။ သမ္ဖပ္ပလာပ- အရည်မရ အဖတ်မရ မကောင်းတဲ့ စိတ်ကိုသာ ဖြစ်စေတတ်တဲ့ စကားကို ပြောခြင်းမှ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း ဆိုပြီး လေးမျိုးရှိပါတယ်။ ဒါနလုပ်တာပဲ ဘာလို့များ ဒီလို သီလတွေ ဝိရတီတွေကို ပါစေရမှာလဲ ဆောက်တည်နေရမှာလဲ စတဲ့ အတွေးမျိုး ဖြစ်ကောင်းဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ဘုရားရှင်ဟောကြားထားတဲ့ ဓမ္မတရားတော်များဟာ အကျိုးကိုဖြစ်စေတဲ့နေရာမှာ အဆက်အစပ် ရှိနေပါတယ်။ ပြီးတော့ ဒါန ကုသိုလ်ကောင်းမှု လုပ်တဲ့နေရာမှာ အသိနဲ့ သတိ မရှိခဲ့ရင် မကောင်းတဲ့ အကုသိုလ်ဆိုတာ ဝင်လာနိုင်ကြောင်း၊ **ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာဓမ္မာ၊ ပ စ္ဆိမာနံ ပ စ္ဆိမာနံ အကုသလာနံ ဓမ္မာနံ ကေသဉ္စိ ဥပနိသယ ပစ္စယေန ပစ္စယော** ဆိုတဲ့ ပဌာန်းမှာဟောကြား အသိပေးခဲ့ပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ်ကတော့ ကုသိုလ် ကောင်းမှုလုပ်နေတုန်းမှာ အကုသိုလ်စိတ်လေးတွေ တခါတလေ ပေါ်လာတတ်ပါသတဲ့။ ရလာနိုင်တဲ့ အကျိုးရလာဒ်ကို ဆက်လက်ဖတ်ကြည့်လိုက်ပါဦး။
ဒါနဆိုတဲ့ ကုသိုလ်ကောင်းမှုကိုလုပ်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ယောက်ဟာ မကောင်းတဲ့အကုသိုလ်စိတ်တွေ ဝင်မလာအောင် ကာယကံအပြင် ဝစီကံကိုပါ ရှောင်ကြဉ်ဖို့ အဆင်သင့်ဖြစ်နေရပါတယ်။ ဒါဟာ ဒါန ကောင်းမှု အကျိုးပေးတဲ့ အချိန်မှာ ကာယကံ-ခန္ဓာကိုယ်ရဲ့ လိုအပ်မှု ဝစီကံ-နှုတ်နဲ့ နားတို့ရဲ့ လိုအပ်မှုတွေ အကောင်းတွေပဲ ဖြစ်စေပါတယ်။ တကယ်လို့ အကုသိုလ်စိတ်များ ရောပြီးပါလာမယ်ဆိုရင် ရလာနိုင်တဲ့ အကျိုးတွေကတော့ ဒါနလုပ်တဲ့အချိန်မှာ သမ္မာဝါစာထဲက (၁)မုသာဝါဒဖြစ်တဲ့ လိမ်ညာပြောဆိုမှုကို မရှောင်ခဲ့ဘူးဆိုရင် ဒါနအရှင်ဟာ နှုတ်ခမ်းမလှသလို သွားလည်းမညီတော့ပါဘူး။ မကောင်းကျိုးဟာဒါနဲ့တင် ရပ်မသွားသေးပါဘူး။ သူပြောတဲ့စကားကိုလည်း ယုံကြည်သူနည်းသွားသလို သူဟာ ဒါနအကျိုးဖြစ်တဲ့ စည်းစိမ်များကို ခံစားတဲ့နေရာမှာလဲ လူလိမ်ခံရပါလိမ့်ဦးမယ်တဲ့။ ဒါတွေကို ကြုံချင်သူဆိုတာ ရှိမယ်မထင်ပါဘူး။
ပစ္စည်းမရှိလို့ ဒါမျိုးမကြုံရတာ ခံစာပေမယ့် ချမ်းသာတဲ့အချိန် ကျော်ကြားတဲ့ အချိန်မှာဆိုရင်တော့ အညာခံ အလိမ်ခံ အယုံအကြည်မရှိစတဲ့ အခြေအနေတွေကို ခံရတယ်ဆိုရင်တော့ မသက်သာလှပါဘူး။ ဒါကြောင့်မို့ ဒါနလုပ်တဲ့အချိန်မှာ မုသားမပြောမိဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ ပြီးတော့ (၂) ပိသုဏဝါစာ- အတင်းပြောတာကိုပါ ရှောင်ရပါလိမ့်မယ်။ မရှောင်ခဲ့ဘူးဆိုရင် ရလာမဲ့ အကျိုးကတော့ ချမ်းသာတာ နာမည်ကျော်တာတွေဟာ မကောင်းတာနဲ့ နာမည်ကျော်ဖို့ ဖြစ်လာသလို ကောင်းတာနဲ့ရခဲ့ကျော်ခဲ့မယ်ဆိုရင်လဲ အကောင်းပြောသူဆိုတာ ရှိမလာပါဘူးတဲ့။
အနီးဆုံးခံရမယ့် အခြေအနေကတော့ အိမ်သူအိမ်သားများကတောင် အကောင်းမပြောတဲ့ အခြေအနေကို ပိုင်ဆိုလာရတတ်ပါသတဲ့။ ကိုယ်က သူ့အပေါ် ဘယ်လောက်ကောင်းကောင်း ကိုယ့်ကို အကောင်းမမြင်တဲ့ အဖြစ်လေးတွေကြုံဖူးရင် ဒါနလုပ်ရာမှာ ဘာတွေကျန်ခဲ့တယ် ဆိုတာကို သိနိုင်မှာပါ။
-ဆက်လက်ဖေါ်ပြပါမည်။
[ပညာပါရမီ ဆရာတော် အရှင်ဉာဏဝရ ရေးသားပြုစုသော အဘိဓမ္မာပိုချချက်များမှ]

No comments:

Post a Comment